domingo, 30 de novembro de 2008

LICENZAS ILEGAIS EN GONDOMAR

Só unha das 300 licenzas ilegais de Gondomar pode acabar en derriba.
.
A casa pertence a un funcionario da oficina local de urbanismo.
.
Foi a última licenza ilegal de obras outorgada pola Xunta de Goberno de Gondomar, o 17 de xaneiro de 2006, no río revolto da normativa urbanística local. A última de máis de 300, todas ilegais. O fiscal pide cárcere e inhabilitación para o ex alcalde e outros cinco ex concelleiros no xuízo por prevaricación que continúa mañá en Vigo. As obras con aquelas licenzas foron realizándose e só sobre unha, a última, unha vivenda unifamiliar, hai unha orde xudicial de demolición.
O 16 de xaneiro de 2006, véspera da última licenza de obras en Gondomar, a secretaria municipal presentou ao goberno local o informe que tapaba todo buraco de escape para continuar dando permisos. O Tribunal Supremo sentenciara en febreiro de 2005 a anulación do plan xeral, pero os gobernantes de Gondomar pensaron que podían esquivar o fallo e foron leando a súa aplicación ata esgotar as posibles saídas, cegadas en última instancia pola Xunta e polo Tribunal Superior de Xustiza de Galicia...
.

sábado, 29 de novembro de 2008

venres, 28 de novembro de 2008

EXPROPIANOS E MORREN DE PENA

A anciá que parou un plan urbanístico en Murcia falece catro meses logo de ser desaloxada.
.
Violante, de 84 anos, foi obrigada a abandonar a súa casa na horta e reacollida nun piso.
.
Cando o pasado 18 de xullo o Concello de Murcia derrubou a casa de Violante na horta para construír unha gran avenida, os seus familiares non paraban de repetilo: "Non poderá vivir moito fora da horta, non soportará vivir nun piso". Violante, de 84 anos, só resistiu catro meses. Onte faleceu en Murcia de "parada cardiorrespiratoria, shock séptico e fallo multiorgánico", segundo informou a familia. Os seus familiares din que faleceu de pena, logo de loitar durante máis dun ano por manter a súa casa na horta.
Fai un ano Violante e o seu marido, Pedro Camacho, de 90 anos, foron noticia porque no último instante un xuíz parou os plans do Concello de Murcia de derrubar a vivenda e a horta e reacoller ao matrimonio nun piso. O xuíz tomou a medida para "paliar as graves consecuencias que para a saúde" do matrimonio de anciáns "podería levar o seu desaloxo en condicións similares". Os anciáns viviron toda a súa vida nunha casa da horta de Murcia, con galiñas, gatos e limoeiros e o xuíz, baseado nos informe médicos, temía pola súa saúde se os mandaban a un piso. Pedro e Violante entendían que a súa casa podía estorbar, pero pedían unha similar, aínda que fose máis barata que o piso que lles tocaba. O xuíz impediu a derriba "ata tanto teña lugar o seu realoxo provisional en vivenda de similares condicións na contorna da expropiada".
O Concello recorreu co argumento de que esas vivendas na o horta estaban "condenadas a desaparecer". E gañou. O Tribunal superior de Murcia fallou o pasado mes de xuño que, aínda que "o abandono da súa vivenda" podía "ocasionar prexuízos" á parella a vivenda fora expropiada e necesariamente debían abandonala".
O pasado 17 de xullo, Violante e Pedro deixaron a casa que habitaban desde 1946. Ao día seguinte a picaraña derrubou a vivenda. "Desde entón ela dicía que non quería vivir así. Logo de toda a vida na horta un piso non era bo para ela e os médicos advertírono", explica a súa familia. Fai un mes ingresou por primeira vez no hospital e o 10 de novembro un parte médico alerto da deterioración que sufría a muller polo desaloxo. Onte á noite faleceu no hospital. A súa familia quere que se coñeza o caso: "Hai moitos huertanos que abandonan a súa casa porque os expropian e morren de pena".
"Que se saiba que isto ocorre"
.

xoves, 27 de novembro de 2008

mércores, 26 de novembro de 2008

LAMPEDUSA

OURENSE
.
Os arquitectos de Galicia sospeitan que houbo intencionalidade nos erros do PXOM.
.
Atopan intereses alleos ó cidadán na actuación do goberno municipal presidido por Cabezas.
.
O Colexio Oficial de Arquitectos de Galicia pronunciouse onte acerca da situación urbanística en Ourense orixinada por mor da anulación do PXOM. Os colexiados consideran esta situación gravísima por superar ao ámbito local e ser xa un problema de toda Galicia. Así mesmo, felicitan ao xefe de servizo de Planeamento, Cándido Ortells, que recomendou en 2003 a retirada do Plan Xeral ao detectar as súas irregularidades, sen que a súa palabra fose tida en conta polo goberno, entón presidido por Cabezas.
.
.
A Xunta comprométese a financiar a metade do custo total da redacción do Plan Xeral de Ourense.
.
Este traballo custará 1,3 millóns de euros e terá o apoio de técnicos de Política Territorial.
..
O presidente da Xunta, Emilio Pérez Touriño, comprometeuse onte co alcalde de Ourense, Francisco Rodríguez, a financiar o 50% do custo de redacción do novo Plan Xeral de Ordenación (o traballo total está cifrado en 1,3 millóns de euros, ao que se une a cartografía, que custará 604.000 euros). Tamén brindou o xefe do Executivo autonómico o apoio dos técnicos de Política Territorial ao Concello para evitar os efectos negativos que poida carrexar a anulación do PXOM ao desenvolvemento da cidade.
..
..
QUE TODO CAMBIE PARA QUE TODO SIGA IGUAL. VIGO SEGUIRÁ O CAMIÑO DE OURENSE. AQUÍ CONSULTORA GALEGA LEVOU MAIS DE 3 MILLÓNS DE EUROS.
..
O PARTIDO POPULAR DESDE O CONCELLO DE OURENSE E A XUNTA DE GALICIA APROBARON O PXOM DE OURENSE. UN PLAN CLARAMENTE ILEGAL CON INFORMES MUNICIPAIS QUE O ADVIRTEN , ADEMAIS MALGÁSTASE UN MILLÓN DE EUROS, PÉRDENSE MOITOS ANOS, E CÉSASE A OS TÉCNICOS QUE INFORMAN EN CONTRA.
..
AGORA CO PSOE NA XUNTA E O CONCELLO, A CONSELLERÍA DE POLÍTICA TERRITORIAL OFRÉCESE A PAGAR A METADE DOS DOUS MILLÓNS DE EUROS QUE CUSTA REALIZAR UN NOVO PXOM.
..
NINGÚN REPRESENTANTE PÚBLICO ESIXE RESPONSABILIDADES PERSOAIS NIN PATRIMONIAIS.

martes, 25 de novembro de 2008

luns, 24 de novembro de 2008

CORRUPCIÓN CIVIL

Ata agora, as leis, como dicía Gandhi de cóbralas, só morden aos que van descalzos
.
Os sistemas de vixilancia do urbanismo por parte das Administracións públicas son un fracaso absoluto, a causa sobre todo do debilitamento das competencias de control municipal. Por iso, sería necesario actualizar as incompatibilidades do persoal dos concellos, reforzar os corpos autonómicos de inspección e as unidades policiais especializadas. Ademais, habería que obrigar a comparar as declaracións de bens dos edís antes e logo de ocupar o cargo, e por suposto, acometer a demolición de construcións ilegais e a imposición de sancións conminatorias.
Argumentos así de contundentes non saíron da pluma dun columnista que denuncia o apocalipse da corrupción inmobiliaria, senón que forman parte da intervención do fiscal xefe de Galicia, Carlos Varela, no Parlamento galego. É o discurso dun alto cargo ante unha institución máis que insigne. Se a xente de orde e o pensamento mainstream van por ese camiño, imaxinen como estará o asunto a nivel underground.
É de agradecer o esforzo do responsable do ministerio público en Galicia por intentar pór o dedo nesta chaga. Pero non se eu se o problema arránxase co cumprimento das leis. En primeiro lugar, porque a normativa urbanística, polo menos para un lego, é algo semellante á teoloxía: ademais de inescrutable, tremendamente susceptible nas interpretacións e cunha demora eterna na tramitación. Témome que ata o é para a xente da toga. Non poño en cuestión a importancia do dereito romano no noso sistema xurídico, pero quizais os estudos para xuíz ou fiscal deberían actualizar máis as materias.
De feito, antes da recente riada, ou punta do iceberg, de alcaldes presuntamente collidos nas patacas (150 en toda España), en Galicia chegaban os dedos dunha manopla para contar os casos de edís condenados por cuestións urbanísticas. E nos dous ou tres casos, por nimiedades, mentres son máis que coñecidos (aínda que non se publiquen ou non se denuncien por falta de probas) enriquecementos exponenciais de autoridades, en coincidencia casual e temporal co seu mandato. Ata agora, as leis, como dicía Gandhi de cóbralas, só morden aos que van descalzos.
Dito doutra forma, ou se poden facer barbaridades urbanísticas perfectamente legais ou as leis urbanísticas pódense incumprir tranquilamente. Por non molestar con casos actuais, na miña primeira visita á Muxía pos-Prestige, notei como que faltaba algo xa desde a entrada. Efectivamente, a igrexa románica de Santa María estaba completamente oculta, excepto o campanario, por un edificio levantado entre a costa e o templo. Legalmente, supoño. Por aqueles días, o entón goberno local aprobou un PXOU que dobraba o número de vivendas e triplicaba a poboación no Vilar, a única zona de expansión da vila. Boa parte da superficie, ademais de propiedade de concelleiros, estaba dentro do límite de 200 metros protexidos pola Lei de Costas, polo que, segundo convenios asinados con dúas inmobiliarias, "o Concello comprométese a reducir devandita zona de protección de 200 a 100 metros polo procedemento de excepcionalidade xustificada que prevé a lei".
É que nisto non hai esa "alarma social" que empuxa á xustiza a ser inflexible. Segundo unha recente reportaxe deste xornal, o 70% dos cargos municipais implicados en escándalos urbanísticos resultou reelixido (e parte do 30% restante posiblemente retirouse motu proprio para facer caixa). A sociedade civil é unanimemente civil sobre os tiróns de bolsos, pero non o é tanto sobre os roubos de bens comúns como o territorio. Ou sexa que a presión social, que é a que evita saídas do testo estético no resto de Europa, e en case toda a costa atlántica excepto Galicia, tampouco funciona.
Non todo vale para crear esa "sociedade civil" que aquí escasea. Refírome, por exemplo, a ese sistema hidropónico da Consellería de Medio Ambiente de crear da nada e á carta (e cunha conta de 610.000 euros) un movemento verde moderado e mandadiño, mediante a conversión de sindicalistas ou afiliados en ecoloxistas, conservacionistas e "naturistas" -que non son xente amante da natureza, senón de andar como a natureza pariunos-. A conciencia social, incluída a ecoloxista, non se cría en invernadoiros.
.
Xosé Manuel Pereiro

domingo, 23 de novembro de 2008

O CONCELLO AMPARA EDIFICIOS ILEGAIS

O Goberno de Vigo ampara un edificio con graves irregularidades
.
Incumpre o plan xeral e non ten acceso para bombeiros
.
Oito comunidades de veciños denuncian as obras, pero o concello cala
.
O formigón ocupou o patio e cega a luz dos pisos lindeiros
.
A proba de lume tívoa o pasado martes. Un incendio de madrugada nas madeiras de obra demostrou a imposibilidade de acceso ao edificio dos bombeiros, que para extinguir as lapas tiveron que tender as mangueiras improvisando unha solución factible agora, na estrutura diáfana da obra, pero que tapiarán as fachadas e tabiques cando se constrúan. O edificio incumpre a normativa de incendios, unha ilegalidade manifesta. A súa construción, con todo, avanza a fume de carozo, no puro centro de Vigo, praza de Compostela 1, crecendo sobre graves irregularidades. Os 40 "apartamentos e pisos de luxo", máis 80 prazas de garaxe, están xa á venda.
O concello prohibiu en setembro de 2007 as obras no centro da cidade para renovar o Plan Especial de Edificios e Elementos a Conservar (PEEC) con vistas a declarar a zona como conxunto histórico. A praza de Compostela na súa totalidade está incluída nese proxecto, con todo a súa contorna. No patio interior dunha das súas mazás, con todo, vai crecendo un mazacote que traizoa drasticamente a tipoloxía arquitectónica da zona, depaupera a calidade das vivendas existentes e utiliza ao efecto unha licenza que a veciñanza estima caducada e que, xunto a outras cousas, permitiu triturar os restos dun xacemento probablemente da época romana.
As oito comunidades de propietarios da contorna (praza de Compostela e rúas Reconquista e Marqués de Valladares) véñeno denunciando desde fai un ano, sen conseguir sequera unha resposta.
A licenza foi solicitada en 2005 pola promotora Berjún, SL. No límite do prazo, para evitar a súa caducidade, por non iniciar a obra, a promotora solicitou unha prórroga, que o Concello denegou expresamente porque o actual plan xeral de urbanismo xa fora aprobado inicialmente e non permitía o proxecto, encaixado nas premisas do plan xeral anterior, de 1993.
Berjún vendeu en febreiro de 2007 a titularidade do solar a Opecen Inmobiliaria, SA, que atopou un buraco para coar o seu proxecto na demora que ía acumulando a aprobación definitiva do plan xeral, o que permitiu reactivar durante un tempo a validez das licenzas concedidas segundo o plan anterior.
En maio de 2007, o goberno local aprobou a transferencia da licenza de Berjún a Opecen, e de nada serviu, polo momento, que os denunciantes consideren que o permiso estaba caducado "porque os feitos revelan que Berjún non tiña vontade de executar as obras, senón de proceder meramente á venda do solar cunha licenza outorgada baixo un réxime urbanístico favorable próximo a ser revisado á baixa".
Os veciños achegaron escrituras de propiedade que declaran a titularidade pro indiviso dos patios posteriores que configuran o solar onde agora se constrúe. No expediente co proxecto que obra no concello non atoparon o plano de deslinde que describa a parcela nin documentos que recoñezan os seus límites exactos, a agrupación de leiras que defina a parcela reformada ou algunha aclaración de como se concreta o patio entre as edificacións. E onde antes había un galpón, agora crece un edificio de sete alturas en forma de L que arrinca da fachada de Compostela, copa a práctica totalidade do patio e cega a anterior luz das vivendas existentes, nunha parte coa fachada interior a tres metros de distancia das fiestras e, noutra, cunha rúa ou ruela que á súa vez enlaza con outro polo que non caben os coches de bombeiros.
A pesar de todo, desde o Concello limítanse a sinalar escuetamente que a obra continúa "porque os promotores cambiaron o que estaba mal no proxecto polo que se deu a licenza".
.
EL PAIS

sábado, 22 de novembro de 2008

venres, 21 de novembro de 2008

¡TABERNERO! : ¡PON OUTRA ROLDA!

INCONGRUENCIA, DESCOORDINACIÓN E INCOMPETENCIA.
..
Estas son as medallas que lucirán BNG, PSOE E PP cando pidan o voto aos cidadáns nas próximas eleccións. Por méritos propios son merecedoras delas. A súa actuación decisiva no Concello de Vigo e a Xunta de Galicia, será recordada por todos os vigueses.
Logo de non atender a miles de alegacións presentadas, e malia os numerosos cambios introducidos e non realizar unha nova e obrigada exposición pública, Concello e Xunta aproban o PXOM de Vigo e con el un vial: Rolda de Vigo. Con todo, aos poucos meses, a Consellería de Política Territorial, Obras Públicas e Transportes da Xunta de Galicia presenta aos catro ventos o plan Vigo Íntegra, que recupera un tramo de Rolda descartado polo Concello na fase de alegaciones. De saír adiante, obrigará a modificar o Plan Xeral.
Citroen (Zona Franca) suscita, tamén, nunha fase posterior á aprobación do PXOM e previa á recente situación financeira, un trazado distinto de Rolda por Matamá. A Citroen: todo o que pida; apúrase a dicir o alcalde (Abel Caballero, PSOE).
Así, hoxe temos no ámbito S-33-I, ampliación Industrial do Polígono de Balaídos, sobre o mesmo plano, TRES TRAZADOS, do vial "Rolda de Vigo", non coincidindo NINGÚN co proposto polos veciños afectados. Matamá padece, ademais, os graves inconvenientes de ter próxima ás súas vivendas unha industria contaminante.
Non esaxeramos ao falar de incompetencia e descoordinación entre as Administracións. Tampouco ao dicir que hai prexudicados por este irresponsable xeito de gobernar do BNG, PSOE e PP. Os veciños son, hoxe, cidadáns torturados pola incerteza, nun xogo cruel facilmente substituíble, de dereita e esquerda, que ten en vilo a súa saúde desde fai anos. Do trazo fatal dos afiados lápices de arquitectos e enxeñeiros dependen as súas vivendas e o seu futuro.
Hoxe, os cidadáns non saben que están nos soños de quen lles serven, e fanse preguntas.
.
-Como o PSOE, antes estaba en contra do PXOM, e agora está encantado con el?
-Por que enganan á xente?
-A súa visión de futuro era verse a eles mesmos no poder?
-É legal realizar actividades nocivas, insalubre ou perigosas a menos de 50 m das vivendas?
-A ilegalidade seguirá porque os partidos nunca se controlarán a se mesmos nin a quen lles manteñen no poder?
.
Hoxe, só os maxistrados poden acabar con este horror, que xa dura 8 anos. As denuncias están presentadas.

xoves, 20 de novembro de 2008

DESASTROSA XESTIÓN DA DEPURADORA

As expropiacións para a depuradora de Vigo custarán 10 millóns de euros
.
O proxecto descarta oito hectáreas polas que se pagaron tres millóns
.
A terceira parte da planta actual é inutilizable por estar en dominio público
.
O orzamento para substituír a depuradora de Vigo por outra de nova construción no mesmo emprazamento consigna unha partida de 10,24 millóns de euros destinada á expropiación de terreos. O gasto ratifica a desastrosa xestión dos terreos onde está situada, xa que o Concello non poderá utilizar 6,1 hectáreas (61.000 metros cadrados) polas que pagou case dous millóns de euros. A razón: trátase de chan en zona de dominio público marítimo-terrestre. Polo tanto, é terreo público comprado polo concello, inutilizable e polo que os veciños de Vigo seguirán pagando unha cota no recibo da auga ata 2016.
Outro efecto do caos urbanístico da depuradora é a obrigación de desfacerse de máis da terceira parte dos terreos que ocupa a actual planta da desembocadura do Lagares, tamén por tratarse dominio público marítimo-terrestre, e pola que se pagou outro millón de euros que repercute igualmente no recibo. Resulta así que máis de 80.000 metros cadrados adquiridos por tres millóns de euros non serven para a renovación da depuradora, de acordo co anteproxecto que presentaron o luns en Vigo a ministra de Medio Ambiente, Elena Espinosa, o presidente da Xunta, Emilio Pérez Touriño, e o alcalde da cidade, Abel Caballero.
O crebacabezas da futura depuradora revela que das 5,95 hectáreas da actual, só 3,87 resultan utilizables. Por iso é polo que unha ampliación que se expón como mínima (de 5,95 hectáreas a 6,74) requira doutras 6,25 de nova adquisición. Resulta así unha superficie total de 10,12 hectáreas, das que 3,38 non serán para a planta propiamente dita, senón para un cinto verde de uso público. O anteproxecto tamén consigna como "espazo recuperado da marisma" os máis de 20.000 metros cadrados afectados polo deslinde, o que eleva a superficie total a 12,21 hectáreas.
Todas estas cifras confirman que os 10,27 millóns de euros que abonará a Administración en expropiacións sumaranse aos oito millóns xa pagados por terreos inutilizables. Pero tamén revelan que o proxecto, que o ministerio prevé licitar no primeiro semestre de 2009, desborda as previsións do Plan Xeral de Ordenación Municipal. De acordo cun informe do secretario municipal do pasado 10 de abril, o PXOM reserva 16.150 metros cadrados para a ampliación, que agora se confirman insuficientes.
O informe do secretario resultou demoledor. Revelaba que en 61.440 metros cadrados polos que se pagou 1,9 millóns de euros "non se sitúa ningunha instalación" da depuradora, por tratarse de zona de dominio público. E que noutros 28.288 adquiridos por máis dun millón de euros, si hai instalacións da planta, a pesar de ser igualmente zona de deslinde. O secretario recomendaba negociar co ministerio a concesión administrativa sobre os terreos de dominio público.
O anteproxecto deixa aberta unha incógnita relativa ao financiamento, xa que as achegas de ministerio, Xunta e Concello suman 203 millóns de euros, mentres que o orzamento total da obra ascende a 235. Falta xa que logo acordar o financiamento dos 32 millóns restantes, supostamente destinados ao novo emisario submarino. Pero o orzamento asignado a esta obra é de só 27 millóns. Segundo as cifras adiantadas na presentación do proxecto, o ministerio achegará o 55% dos 203 millóns, a Xunta o 35% e o concello o 10%, aínda que fontes municipais revelaron onte que a repartición do gasto entre a Administración autonómica e a local está aínda en discusión. Espinosa anunciou que o convenio para o financiamento asinarase nas próximas semanas.

mércores, 19 de novembro de 2008

DEPURADORA METROPOLITANA


Para 800.000 habitantes
.
Está en fase de anteproxecto
.
O anteproxecto recolle que:
.
Non irá soterrada
Ocupará máis terreo que a actual
Expropiaranse 52.000 m2
.
Nesta fase pódese asegurar que:
.
Non hai proxecto
Non está asinado o convenio
Non é seguro como se pagará a obra
Non é seguro canto pagará cada administración
Non é seguro que partes da obra asumirá cada administración
Non están aseguradas os investimentos
Non está realizada a declaración de impacto ambiental
.
Se se avanzan os traballos:
.
Non se sabe como quedará o proxecto, nin que modificacións incorporará con respecto ao anteproxecto.
Non se sabe as modificacións que se incorporarán na fase de exposición pública.
Non se sabe se a avaliación do impacto ambiental será tan negativa para Coruxo, o Lagares e a Ría de Vigo, que haberá que descartar o proxecto.
.
Aínda non fallou o Tribunal que se ocupa da denuncia dos veciños de Coruxo polas ilegalidades da actual depuradora. Descoñécense, xa que logo, as consecuencias para a actual depuradora e a anunciada EDAR.
.
Durante a presentación dentro do concello aos menos interesados, a espera fora do concello dos máis interesados, veciños de Coruxo, foi amenizada cunha gran exposición de coches oficias de alta gama: 23 coches para 20 persoas.

martes, 18 de novembro de 2008

A DEPURADORA, UN PASEO POLÍTICO


O PROXECTO DA DEPURADORA, A BOMBO, PRATO E MALGASTE.
.
Necesitou 23 coches oficiais, 31 policías e 21 manifestantes. En total, 31 axentes das policías Local, Autonómica e Nacional despregáronse pola Praza do Rei, entrada do Concello, escaleiras e recibidor da Alcaldía, onde se celebrou o acto. Non había francotiradores nos tellados nin cans; nin se despregaron os antidisturbios, de película, despilfarro... seguen a reirse do pobo, solo os políticos teñen dereitos, por iso fan o que lle pete.
.
OS POLÍTICOS, COA AUTOMOCIÓN E O MALGASTO
.
Pero a nota curiosa tamén estivo na praza do edificio consistorial: ata 23 coches oficiais.
.
¿Como son moitos non puideron vir nun ou dous autobuses para aforrar?
.
Os altos cargos de todas as institucións galegas demostraron que apoian á automoción: ata 23 coches oficiais aparcaron ante o Concello. Ademais de 3 furgóns policiais e 4 vehículos zeta. Había 12 modelos Audi, 6 Volkswagen, 4 Citroën e un Volvo.
.
¿NON SE VAI FACER O IMPACTO AMBIENTAL?
.
Prazos optimistas para unha obra sen declaración de impacto ambiental.
.
Agora é factible cubrir etapas e adxudicar cun anteproxecto, pero a falta de proxecto e de declaración de impacto ambiental converten case nunha quimera a opción de que as obras comecen no 2009, co que tampouco poderían terminarse dous anos despois. O Sr. Touriño equivocouse de novo, non sabe o que ten entre mans.
.
O PSOE EQUIVÓCASE UNHA VEZ MÁIS.

luns, 17 de novembro de 2008

ZAPATERO, VEN!

[O PSOE impide, ilegalmente, o acceo ao concello ás vítimas da depuradora de Coruxo, e permite o tráfico ilegal ás instalacións ilegais do Porto Deportivo da Lagoa.]
.
SÓ OS RICOS PÓDENSE PERMITIR CONSTRUÍR UN PORTO DEPORTIVO PARA MATAR CABALLITOS DE MAR. O GARDA DO COTO PENSA QUE É UN GRAN NEGOCIO.
.
"Nós somos moi respectuosos coa lei, só construímos á marxe" Os partidos sábeno. Ningún atreveuse a parar as obras.
.
De feito, todos viñeron con motivo da Volvo. Proba de que o interese é xeral e o beneficio mutuo.
.

Á MARXE DA LEI

O xuíz certifica que o porto vigués da Guía carece de licenza.
.
O Concello de Vigo mantén aberto o acceso a a mariña a pesar da orde xudicial.
.
O fallo subliña que as instalacións necesitan permiso municipal.
.
O porto deportivo da Lagoa, na Guía, tamén carece de licenza de actividade. A mariña do presidente de Pescanova, Manuel Fernández de Sousa, construír sen licenza de obras e entre ordes de derriba. O Concello de Vigo desestimou en maio de 2006, co porto xa construído e en funcionamento, os permisos de actividade que solicitaban os promotores do proxecto. O xulgado do Contencioso-Administrativo número 1 da cidade acaba de referendar a denegación da licenza.
A asociación Voces polo Litoral de Teis, onde se atopa o porto, presentou no Concello de Vigo unha copia da sentenza e un escrito no que solicita a súa execución ao alcalde, Abel Caballero. Os veciños reclaman ao rexedor que "curse as ordes oportunas e impida exercer as actividades descritas no fallo". Estas son as de servizos de embarcacións deportivas e de recreo -"porto deportivo, atracada, fondeo e estacionamento de embarcacións"- e de "invernaxe e gardería" dos iates.
A sentenza do xulgado vigués desmonta os argumentos da promotora do porto contra a denegación de licenza. Segundo o xuíz, o proxecto non se pode beneficiar da condición de interese xeral do que goza o porto de Vigo, xa que o seu carácter é "lúdico e recreativo". Polo tanto, está "sometido á obtención de licenza urbanística municipal". Tamén rexeita a sentenza, por "absoluta falta de fundamento", a suposta carencia de motivación da resolución impugnada.
A denegación de licenza de actividade baseouse nun informe xurídico que conclúe que o porto construír sen licenza de obras, e que estas "non poden ser legalizadas" ao non existir un planeamento específico na zona. "A falta de autorización da actividade principal impide a autorización da actividade complementaria", engade o informe, referendado polo xuíz.
A pesar das reiteradas sentenzas que declaran a ilegalidade do porto, de 355 prazas, e o uso irregular que os seus responsables realizan dun cortalumes municipal, o porto mantén a actividade e o tráfico pesado segue circulando polo mesmo paso. É a única alternativa á angosta rúa que dá acceso ás instalacións, demasiado estreita para os camións de gran tonelaxe que utilizan as instalacións portuarias. O pasado abril, anunciou que cortaba o camiño. Sete meses despois, o tráfico portuario segue transitando polo cortalumes.
O Ministerio de Medio Ambiente, mentres, permanece á espera de que o concello transfíralle ese camiño para poder executar o paseo marítimo da Guía, para o que ano tras ano consigna unha partida orzamentaria de tres millóns de euros que non executa.
O conflito do porto da Lagoa xorde coa autorización pola Autoridade Portuaria de Vigo, en 1999, do prego de condicións para unha dársena deportiva na zona. Desde un primeiro momento, o Concello opúxose a ese proxecto, entre outras razóns pola ausencia dos accesos necesarios. Pero durante o mandato do PP no Concello de Vigo, o proxecto de Fernández de Sousa utilizou o cortalumes municipal para executar as obras.
A ilegalidade do uso que Estaleiros e Construcións A Lagoa fai do cortalumes está avalada polo Tribunal Superior de Xusticia de Galicia (TSXG), que no principio do ano apoiou un acordo plenario de xaneiro de 2005 que instaba ao goberno local a prohibir o acceso rodado por ese camiño. Aínda que aquel acordo só se fixo efectivo durante unhas poucas semanas, os promotores do porto recorrérono igualmente, para perder en primeira instancia e despois ante o TSXG. Non é a única sentenza contra a mariña de Fernández de Sousa sen executar. Dúas grandes naves levantadas nas instalacións portuarias contan con fallos xudiciais que avalan a súa demolición.

domingo, 16 de novembro de 2008

OLIMPO


Zeus, o teu fillo volveu, e traio a destrución do olimpo.
.
Os partidos no goberno habilitaron portas traseiras e construído pasadizos nas leis e desarmaron a una cega administración de xustiza, políticos no goberno cometen, autorizan o encubren delitos.
Os secretarios, tesoureiros e interventores teñen a lingua cortada, e o destino dos técnicos está en mans dos gobernantes. Os cidadáns, indefensos, denuncian os valedores, colocados polos partidos, decláranse incompetentes. O fiscal, as ordes do fiscal xeral, quéixase. Eles, os xuíces e maxistrados, como pequenos deuses coas súas pequenas limitacións, desde os sotos do olimpo obsérvannos. Para eles, o tempo non existe, o evidente ha de ser demostrado, e non poden interferir no destino dos mortais nin nas inxustizas dos deuses: a condena é para o pobo e a impunidade para os gobernantes.
Aliviar o sufrimento das vítimas atraería a vinganza implacable de Zeus e perderían os seus pequenos privilexios e xa nunca poderían subir a os semisótanos. Se algunha vez, todo o peso da lei cae sobre os eternos, a súa levedad vólvese absolutamente insoportable para os mortais.

sábado, 15 de novembro de 2008

venres, 14 de novembro de 2008

O FISCAL DENUNCIA DELITOS URBANÍSTICOS

O fiscal denuncia no Parlamento a escalada de delitos urbanísticos
.
Carlos Varela quéixase do "debilitamento" dos controis municipais. O informe avoga por endurecer as incompatibilidades en concellos.
.
Na primeira comparecencia dun fiscal superior de Galicia ante o Parlamento galego, Carlos Varela debuxou un sombrío panorama do urbanismo galego. As denuncias dispáranse de forma "preocupante", impulsadas polo aumento do prezo do chan e "os enormes beneficios que comportan as recualificacións". Trátase polo tanto dunha "fonte de risco de comportamentos corruptos", que combina mal co "fracaso absoluto dos sistemas de control por parte das Administracións públicas".
Unha das causas fundamentais que explican "non poucos casos de impunidade urbanística" radica no "debilitamento das competencias" de control municipal. O fiscal superior alertou de que secretarios, interventores e tesoureiros da Administración municipal "deben xogar un papel crave no control interno da xestión urbanística", a través das súas funcións de fiscalización da legalidade das actuacións municipais. Pero as súas atribucións minguan e a corrupción crece.
Carlos Varela tamén avogou por actualizar o réxime de incompatibilidades do persoal dos concellos e por reforzar os corpos autonómicos de inspección urbanística e as unidades policiais especializadas. "Constituirían medidas eficaces para combater este tipo de corrupción", opinou Varela. Todo iso, "acompañado pola obrigación dos altos cargos de facer público o seu patrimonio ao comezo e ao final do seu mandato". Outra das súas recomendacións consiste na execución efectiva de demolicións de construcións ilegais e a imposición de sancións conminatorias, para "disuadir aos potenciais infractores".
Segundo os datos da memoria de 2007 da Fiscalía Superior, que constituíu o obxecto da comparecencia de Varela, destacan polo aumento das investigacións en materia urbanística as provincias da Coruña e Pontevedra, "onde a presión inmobiliaria é máis acentuada". Na pontevedresa concéntrase o 72% dos procedementos xudiciais relacionados co urbanismo. Os delitos urbanísticos e contra a ordenación do territorio deron lugar en 2007 a 123 dilixencias de investigación penal polas fiscalías provinciais e á interposición de 32 denuncias por edificacións presuntamente ilegais. Os xulgados de instrución incoaron ademais 58 dilixencias previas.
As cifras globais de 2007 que o fiscal presentou aos deputados reflicten unha diminución respecto ao ano anterior do 6,9% no número de procedementos penais, que baixaron a 205.942. As dilixencias previas foron 200.730, un 7,3% menos que o ano anterior, mentres que as de xuízos rápidos aumentaron un 10,8%. Os órganos xudiciais galegos ditaron 25.571 sentenzas. A poboación reclusa, mentres, aumentou un 5,09%, ata alcanzar 4.269 internos, o 6,3% do estatal.
O fiscal propuxo un "novo paradigma de política pública de xustiza", que pasa pola reorganización do mapa xudicial, cunha oferta diferenciada en cada zona; a modernización dos órganos xudiciais, mediante a introdución de novas tecnoloxías, e a creación de órganos instrutores especializados no medio ambiente, urbanismo e delitos económicos. O fiscal recomendou a creación dun observatorio permanente da xustiza.

xoves, 13 de novembro de 2008

SEIS ANOS DESPOIS DO PRESTIGE

'Galicia non se vende' celebra peches simultáneos contra o "continuísmo" do bipartito
.
Tachan de "ritual cínico" o acto que presidirá Touriño para conmemorar o accidente e pídenlle "un cambio de rumbo inmediato"
.
O movemento 'Galicia non se vende' iniciou ás 10.00 horas de hoxe peches simultáneos en seis localidades galegas para denunciar, con motivo do sexto aniversario do Prestige, a política "continuista" do Goberno bipartito e para esixir que se resolvan os problemas que evidenciou o accidente do petroleiro aquel 13 de novembro de 2002.
"Cambiou o goberno, pero cambiaron as políticas?", preguntouse en declaracións Rafael Pillado, portavoz da vintena de activistas concentrados no Concello de Ferrol. Paralelamente e ata as 13.00 horas prodúcense peches na casa consistorial de Mugardos; no edificio administrativo da Xunta en Vigo; na Consellería de Medio Ambiente en Santiago; no edificio administrativo da Xunta na Coruña; e no Concello de Ribadavia.
Baixo o lema 'Galicia non se vende, goberne quen goberne', pretendan alertar de que se siga vendendo a Galicia a intereses escuros", que, ao seu entender, provocan que nesta comunidade desenvólvanse prácticas económicas, agrícolas, paisaxísticas, ambientais, enerxéticas ou territoriais que "nada teñen que ver coas necesidades" galegas.
En consecuencia, Pillado exclamou "que pouco aprendemos daquela experiencia" e, logo de salientar os danos "gravísimos, case irreparables" do Prestige, considerou que "non son menores" os que xera o "continuísmo" da actual Xunta.
A modo de exemplo, referiuse ao acto conmemorativo que presidirá o titular da Xunta, Emilio Pérez Touriño, en Vilagarcía de Arousa, e enmarcouno dentro de "un ritual cínico". "Só se bota a vista atrás para seguir sacando proveito daquela traxedia", interpretou, e cargou contra o Goberno galego por "seguir apostando por un vergoñoso continuísmo".
Entre outros exemplos, aludiu a "recheos inxustificados" nas rías, á aprobación do "devastador" Plan Acuícola, ao Plan eólico "deseñado para os intereses empresariais", ao Plan Vigo Integra "creado para os construtores", ou á aprobación das Directrices de Ordenación do Territorio "sen contar coa participación dos cidadáns".
Tamén criticou a proliferación de polígonos industriais "sen planificación", o cultivo do "clientelismo electoral", ou o mantemento de industrias perigosas, como Reganosa, Ence, Endesa, Elnosa, Sogama ou Meirama. Fronte a isto, esixiu á Xunta "un cambio de rumbo inmediato" de cara a pór a sustentabilidade e a xustiza social "no centro" das súas políticas.

mércores, 12 de novembro de 2008

CORUXO: BRANCO NUCLEAR

E STÁ
D ENTRO DUNHA
Á REA
R ADIOACTIVA
.
(DEPURADORA) di a noticia que tres Administracións se van a unir para enterrar definitivamente a actual fonte de contaminación. A nova central será:
.
Unha instalación que, segundo os técnicos, garantirá o tratamento das augas residuais que se producen en Vigo ata o ano 2040. .
.
Como se pode garantir que a auga contaminada (mestura de augas residuais, industriais e pluviais) en tempos de maior precipitación vaia entrar e saír depuradas. E sen ser desviadas aos aliviadoiros?.
. .
O custo da instalación da depuradora, superará os 200 millóns de euros
..
Nada se fala da lei nin das responsabilidades civís e penais. Os gobernantes e os técnicos implicados na súa localización, obsolescencia e mal funcionamento non responderon ante o Pobo nin ante ningunha das súas Institucións. Seis mil millóns de pesetas malgastadas na actual central non é asunto que interese particularmente á Administración de Xustiza. Parece que a planta quedouse obsoleta soa e funciona mal porque todo tende a estragarse. Ocupar, presumiblemente, terreos e vivendas, e achegarse a colexios, non é significativo para o xornal.
Para conseguir este obxectivo, a capacidade da nova planta será o dobre da actual, que se quedou obsoleta ademais do mal funcionamento constatado polos expertos. A nova planta situarase nos terreos que ocupa a actual e cun incremento pouco significativo da superficie.
Sóbranos auga, podemos tirar a que sae da depuradora cun emisario máis moderno.
A terceira parte será a construción dun novo emisario submarino que substituirá ao que actualmente está en servizo e que terá características máis modernas.
O envenenamento lento dos cidadáns de Coruxo e a contaminación da Ría son apenas molestias. Que duren máis de 10 anos, non é significativo.
A Unión Europea impuxera unha elevada sanción económica a España polo incumprimento de directivas comunitarias debido ao mal funcionamientode a planta actual. De acordo cos informes, ese defectuoso funcionamento é a causa das molestias aos veciños da zona.
Onde están os informes que alertan dunha nova catástrofe? Está empezando a construírse unha nova cadea de erros. Os profesionais, e defensores da legalidade e do interese xeral gardan silencio. Pareceque a eles non lles afecta.
..

martes, 11 de novembro de 2008

luns, 10 de novembro de 2008

GÜIXAR, UN CONVENIO PRIVADO NON RATIFICADO

UN ESTUDO ECONÓMICO CON INVESTIMENTOS NON GARANTIDOS.
.
UNHA MOSTRA DO NULO RESPECTO QUE SE TEN A LEI DESDE O PODER.
.
RECORDEMOS A ALEGACIÓN DO COLEXIO DE ARQUITECTOS AO PROXECTO CONTIDO NO DOCUMENTO DE APROBACIÓN INICIAL (2005)
.
Na zona de Guixar-Corbal, observanse falta do viario paralelo a Sanjurjo Badía, excesiva afectación de tecidos moi consolidados, zonas verdes residuais, certa desorde na definición de tipoloxías edificatorias e que ou edificio ponte é de dubidosa implantación.
.
AQUÍ, A NOTICIA
.
O Concello propón que a Xunta e o Estado acheguen 23 millóns para a Cidade do Mar.
Os edificios para investigación valóranse en 15 millóns, e Política Territorial pagaría 8,5 do túnel de Guixar...
Para completar os 23 millóns sería precisa a participación da Consellería de Política Territorial. Neste caso o financiamento pasaría,segundo a formulación, por que o departamento de María José Caride achegase 8,5 millóns na construción do túnel de Guixar. A infraestrutura, que suprimiría as conxestións en Teis polo masivo tráfico en Sanjurjo Badía-, está vinculada ao plan de Zona Franca no barrio.
O Consorcio e o Concello asinaron un acordo urbanístico, ligado ao PXOM, polo que o ente estatal construiría nos seus terreos de Guixar torres sobre un centro comercial que integraría ao mercado do barrio, e varios bloques de vivendas, un 40% delas protexidas. Entre as cargas figura custear unha parte do túnel, que no entanto está recollido no Plan Vigo Íntegra, o proxecto de mellora de comunicacións viarias abanderado por Política Territorial...
.

TRILEIROS

FARTO O POBO CUN ESPECTÁCULO CONTÍNUO, IGNORARÁ AS VERDADERAS INTENCIÓNS DOS ORGANIZADORES: FURTAR O TERRITORIO E COMERCIAR CON EL. O ESPECTÁCULO CONTINÚA. O INCREMENTO DOS CUSTOS DA NO PLANIFICACIÓN, TAMÉN.
.
PRIMEIRO CAPÍTULO: O CONCELLO DE VIGO ELABORA UN PLAN (PXOM). A CONSELLERÍA DE POLÍTICA TERRITORIAL APROBOU ILEGALMENTE O QUE ZONA FRANCA NON RATIFICÓ NI GARANTIU PARA GUIXAR.
.
SEGUNDO CAPÍTULO: POLÍTICA TERRITORIAL ELABORA OUTRO PLAN (VIGO ÍNTEGRA) ONDE PRETENDE PAGAR O TÚNEL.
.
TERCEIRO CAPÍTULO: O CONCELLO PROPÓN UN TERCEIRO PLAN (ETEA) ONDE PÓLITICA TERRITORIAL PAGARÍA 8,5 MILLÓNS DO TUNEL DE GUIXAR.
.
ONDE ESTÁ O TÚNEL?

domingo, 9 de novembro de 2008

venres, 7 de novembro de 2008

VERTEDOIRO ILEGAL NO PARQUE ALOIA

A Xunta tolera un vertedoiro ilegal xunto ao parque natural de Aloia.
.
As tres administracións coñecen a ilegalidade desde fai meses.
.
Ao parque natural do monte Aloia, en Tui, estalle saíndo un gran. É o primeiro parque de Galicia, agora cumpre 30 anos e a Consellería de Medio Ambiente comprometeu a súa próxima ampliación ata 2.000 hectáreas, que englobarían dous inmensos vertedoiros de lodos de granito, unhas 150.000 toneladas, que están crecendo contra toda norma, á brava en pleno monte, cerca do actual perímetro do parque.
As tres administracións coñecen a situación desde fai tempo. Os informes oficiais sobre o asunto comezaron a circular fai polo menos oito meses. Os dous puntos de vertedura, a uns 50 metros de distancia entre si, no lugar de Moutentán, parroquia de Ribadelouro, aproveitan os ocos dunha vella explotación mineira de granito, que desbordan con impresionantes noiros de 15 a 20 metros polos que afloran copas de árbores e troncos xa talados como evidencia de que o chan non recibiu o menor tratamento para o uso que se lle están dando.
O groso da vertedura compono lodos de granito procedentes de serrerías próximas de Porriño, pero tamén engorda con outros residuos metálicos e plásticos. Escavacións Tuy, SL figura como responsable da faena, aínda que tamén baleiran camións doutras empresas, probablemente subcontratadas en negocios entre particulares.
Escavacións Tuy tramitou os permisos entre 2002 e 2004 e a partir desta data comezou as verteduras nun punto autorizado pola Consellería de Medio Ambiente para o depósito de lodos prensados de acordo a un proxecto que incluía a regulamentaria construción de canles de garda e de drenaxe a pé do noiro e dunha balsa de decantación para minimizar o impacto na zona. Estas medidas veñen requiridas á súa vez para protexer a masa de verteduras do arrastre por escorrentía de augas de choiva, fenómeno frecuente se se ten en conta que os vertedoiros atópanse a media ladeira do monte. Agora o primeiro deles parece abandonado, semicuberto de terra na parte superior.
Ningún dos requisitos esixidos para a actividade desenvolvida e que figuraban no proxecto foi cumprido. O vertedoiro tampouco conta con licenza municipal de apertura. Nin dispón de licenza urbanística, como correspondería á importante transformación do chan que se está executando, nin de autorización específica da Consellería de Política Territorial polo uso que se dá a chan rústico. Todas estas esixencias de control son tamén incumpridas no segundo punto de vertedura, para o que non hai ningunha licenza e que, xa que logo, pode considerarse absolutamente clandestino, ademais de non dispor das medidas de prevención e protección que poderían autorizar os depósitos, que aumentan día a día.
A uns 20 0 30 metros do segundo vertedoiro existen varias captacións de auga, o que induce a considerar nas denuncias presentadas un "inminente risco de contaminación dos efluentes subterráneos por filtración de compoñentes dos residuos ao subsolo". O que non se filtre, as choivas acabarán arrastrándoo ata o río Louro. Tamén se temen posibles deslizamentos da vertedura por efecto das explosións nas canteiras de en fronte, en Porriño, ou das choivas.
Na Xunta hai denuncias presentadas ante as consellerías de Medio Ambiente e de Política Territorial pedindo a "inmediata suspensión da actividade" e a incoación de expedientes de restitución da legalidade urbanística e sancionadores. A Policía Autonómica elevou informes aos seus superiores fai polo menos dous meses. Antes coñeceu o asunto a Administración central. Tamén foi denunciado no concello de Tui, ao que pertence o parque natural do Aloia, que Medio Ambiente promete estender á Serra do Galiñeiro co grando dos vertedoiros dentro.

xoves, 6 de novembro de 2008

A VÍTIMA CONDENADA

No caso de actos ilícitos, para que os autores gocen de todas as garantías legais, as vítimas deben sufrir os prexuízos correspondentes.
A presunción de inocencia levada ao límite impediría aplicar, por exemplo, o encarceramento preventivo, pero tamén a suspensión cautelar, que, en base aos indicios, antecedentes, probas ou evidencias, impediría construír edificios ilegais e evitaría presenciar o espectáculo dunha xustiza inútil. Porque se presume a inocencia, tamén se presume que non hai vítimas; e, se non hai vítimas, a denuncia é falsa.
Non hai xustiza mentres o dereito a un xuízo xusto para o acusado, non ten a súa correspondencia nun dereito análogo para a vítima. Pensemos que, fronte a un acto ilícito, a victima sempre comeza o xuízo perdendo e se a acción consúmase totalmente e é irreversible, quen gaña?

ANULADO OUTRO ACORDO URBANÍSTICO EN CASTELLÓ

O Grupo Socialista do Concello de Castelló desvelou onte outra sentenza contra acordos urbanísticos adoptados polo equipo de goberno. Tras o fallo do Tribunal Superior de Xustiza valenciano que anula un plan de máis de 1 millón de metros cadrados, o PAI Mestrets, no que o PP incluíra a maior parte das súas promesas electorais (VPO, proxecto Calatrava, proxecto Gehry), aparece agora un fallo do Tribunal Supremo que anula a aprobación definitiva, en 1999, do emisario submarino realizado no Grao, unha obra que xa está executada e un "proxecto irreversible", tal como cualificouno o portavoz socialista, Juan María Calles.
O socialista sinalou que esta sentenza "foi ocultada polo equipo de Goberno á oposición e aos cidadáns", o que denota "o conflito permanente do equipo de goberno cos veciños" e a actitude dun goberno, o local, "á deriva, que perde os casos ante os tribunais e que logo ha de pagar indemnizacións millonarias co diñeiro de todos os castellonenses".
No caso do emisario, do mesmo xeito que en Mestrets, foron os veciños quen denunciaron a infraestrutura por "ruídos, molestias e malos cheiros". O Supremo anulou o acordo polo que se aprobou sen que o proxecto tivese a cobertura legal necesaria no Plan Xeral de Ordenación Urbana (PXOU).
"É un exemplo máis de que o equipo de Goberno non atende nin escoita as queixas e peticións dos cidadáns", manifestou Calles e advertiu, tanto á Generalitat como ao alcalde de Castelló, Alberto Fabra, de que se corre "o mesmo risco, é dicir, que se paralice o proxecto de Mestrets para acabar cunha sentenza do Supremo contraria dentro de cinco anos e ter que pagar indemnizacións millonarias".
Segundo o portavoz socialista, perder o recurso do PAI Mestrets ante o Supremo, no caso de que o Concello de Castelló opte finalmente por recorrer a sentenza do TSJ, "suporá un custo económico incalculable que nos hipotecaría durante anos", polo que pediu ao PP "sensatez e sentido común" para abordar o conflito. Para avalar a súa consideración, Calles achegou varias sentenzas en contra de decisións adoptadas polo equipo de goberno do PP. En materia de urbanismo e infraestruturas, "existen cinco sentenzas que acabaron custando diñeiro a todos os cidadáns", apuntou Calles, quen agregou que "en todos estes casos quen perde é Castelló".

mércores, 5 de novembro de 2008

DENUNCIA A JOSÉ BLANCO (PSOE) POR INSULTOS E AMEAZAS

O vicepresidente da Confederación de Afectados por Estafas Inmobiliarias, Raimundo Piñeiro, é o autor da denuncia presentada ante o Xulgado de Vigo
.
O transfondo dos feitos sitúase na problemática da urbanización da Illa de Arousa na que o número dous do PSOE ten en propiedade un piso
.
A Confederación de Afectados por Estafas Inmobiliarias (Cafines) interpuxo unha denuncia contra o Vicesecretario do PSOE, José Blanco, por malos tratos, inxurias, insultos, e ameazas proferidas ante un numeroso grupo de persoas o pasado día 29 de outubro de 2008 cando o político galego asistiu a unha conferencia que tivo lugar no centro cultural Caixanova en Vigo.
Os feitos, segundo o denunciante e vicepresidente de Cafines, Raimundo Piñeiro González, ocurieron cando se dirixiu e identificou ante José Blanco para conversar sobre a problemática que afecta á urbanización na Illa de Arousa na que o político posúe un piso, do mesmo xeito que outros altos cargos socialistas. Segundo Cafines a urbanización está sendo privilexiada fronte a outras edificacións que pola súa próximidade á costa están sendo obxecto de derriba, tras aplicar a administración galega o deslinde de costas. Situación ante a que os veciños móstranse indignados pola dobre vara de medir da xustiza.
A resposta de José Blanco, sen deixar de terminar a frase ao agora denunciante, e nun ton alterado e amenazador -segundo recóllese na propia denunica- foi: "son vostedes uns extorsionadores, non teñen vergoña e comigo non se xoga. Vanse a decatar vostedes de quen son eu".
Raimundo Piñeiro González afirma que as ameazas proferidas causáronlle graves preocupacións que están minando a súa saúde, e como denunciante solicita ao Xulgado que practique a comprobación dos feitos, xa que había numerosas testemuñas entre os que cita a Abel Caballero, alcalde de Vigo, os escoltas de José Blanco, a conselleira María José Caride, o Delegado do Goberno, Manuel Ameijeiras, e Carmen Silva.
.
"Vila PSOE"
.
No residencial Illa de Arousa, "Vila PSOE" (nome real) teñen a súa casa -segundo Cafines- ademais do Vicesecretario xeral do PSOE, José Blanco, que veranea desde fai anos na localidade pontevedresa, o conselleiro de Traballo, Ricardo Varela, e outros altos cargos socialistas.
Tamén, segundo Cafines, a historia de "Vila PSOE" comezou en 2006 coa adquisición por parte dunha promotora de varias leiras de chan rústico, nas que non se podía construír. "O Concello recalificó os terreos", asegura o presidente da confederación, quen indica que na zona levantáronse 8 chalés e un edificio de apartamentos, que tapa as vilas. "Saltáronse a Lei de Costas, sales do edificio e metes un pé na auga", indica. Cafines acusou no seu día ao concello, en mans socialistas, de deseñar o plan urbanístico a medida de Ferraz e considera que se trata dun caso claro dun "acto corrupto laborado por unha administración". O colectivo xa puxo os feitos en coñecemento da Fiscalía de Pontevedra.
.

LAGARES, DEPURADORA, RÍA

Vou ser sincero. Cada día me apena máis escribir sobre a Ría. Levamos anos intentando chamar a atención sobre a necesidade urxente de intervencións para polo menos manter, senón mellorar, a calidade ambiental da Ría e non conseguimos nada. Moita declaración política do que se vai a facer. Pero facer, facer, case nada.
Soa a un pasito p´alante e outro p´atrás. Bo, son máis os que damos p´atrás. E a realidade é túzara.
Non hai depuradora. A que hai é como un chiste de Chiquito da Calzada. Ademais, resulta que se nos informa de que hai aínda moita porcallada xerada que se vai á Ría sen pasar pola depuradora que temos. Acábo de ler. Recentemente, un concelleiro do goberno municipal recoñeceu que preto da praia de Sámil -onde cada ano ondea a bandeira azul-, un gran bloque de apartamentos edificado en 1967 segue sen estar conectado á rede municipal de saneamento.
O Lagares, que tamén desemboca na Ría, malvive con verteduras diarias. Segundo o Concello, nos seus 19 kílómetros, o 56% das fábricas, carece de licenza de actividade e de autorización de vertedura. O Concello descoñecía ata fai ben pouco o número de fábricas instaladas na zona . Loxicamente tampouco se sabía o que vertían ao río. A verdade é que con multas de 90 euros podíase facer calquera cousa. Agora van subir as multas aínda que tampouco me sorprendería que houbese unha moratoria ou amnistía polo da "crise".
A cousa non para aí. Segundo a prensa "canalla" os portos vertieron 1,4 millóns de metros cúbicos de lodos xunto a Sálvora, (42º24´30"N e 9º02´30"W). Menos mal que o presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Jesús Paz, despois do rexeitamento que provocou entre ecoloxistas e confrarías de pescadores a elección desa zona como destino das verteduras, renunciou ao depósito dos lodos do Berbés en Sálvora. A verdade é que visto o visto e seguindo a "tendencia", podían depositalas na praia de Samil. Total seguro que era limpa...
Menos mal que a Unión Europea arquivou o expediente sancionador aberto contra España pola contaminación das augas dedicadas á cría de moluscos na Ría de Vigo que suporía o pago dunha cuantiosa multa. Francia está pagando unha sanción europea de máis de 50 millóns por un caso similar. O plan, cun calendario determinado, incluía novas depuradoras, mellora das existentes e saneamento de núcleos rurais. O orzamento do plan é de 209 millóns de euros. A estes hai que sumar os 180 millóns (80 máis do previsto) para a nova depuradora de Vigo, a instalación crave para limpar a ría e que segundo o compromiso da Xunta funcionará no primeiro semestre de 2011. Que se fixo?
E así podiamos continuar falando do defunto e nunca resucitado Observatorio Ambiental da Ría de Vigo e de tantas outras cousas que habería que facer e non se fan.
Gocen da Ría mentres poidan. Porque agora vena pero, mañá?
.
Antonio Figueras

martes, 4 de novembro de 2008

ORZAMENTOS INSOLIDARIOS EN VIGO (II)

Os orzamentos de Vigo dan as costas á crise económica.
.
Non hai ningún indicio, máis aló da edición de suplementos na prensa local, de que se vaia a facer coa celebración do Bicentenario. O orzamento adianta meramente a vontade de gasto. Aínda que as contas "non son unha repartición de pastel", segundo Domínguez, sobre os 400.000 euros que el xestionará no evento, Caballero engade outros 200.000 para o mesmo. E non será o único acontecemento importante que depare 2009 á cidade.
Tamén partirá de Vigo a regata internacional Atlantic Challenge, antes coñecida como Cutty Sark. Caballero dedicará a iso 200.000 euros, e outros 90.000 á celebración da Feira Mundial de Pesca, á que á súa vez Domínguez destina outros 160.000 euros desde a parrilla de Turismo nunha partida específica desglosada dos gastos correntes deste departamento, que aumentan en 678.500 euros.
As tres celebracións citadas e a promoción da candidatura á Universiada consumirán polo menos 1,6 millóns. E aumentarán significativamente os gastos de publicidade e propaganda.
Os de persoal (capítulo 1) e os correntes (2) rexistran subidas do 5,19% e do 7,46% respectivamente. O de investimentos reais (6), con todo, só crece un 3,67%: por baixo da subida dos impostos (4,2%) e podería resultar equivalente ao índice de inflación. O Goberno prevé recadar, a pesar da crise, 6,8 millóns máis (5%).
A falta de crecemento nos investimentos reais máis o machazo ás citadas transferencias de capital (capítulo 7) reflicten tamén en si mesmas as opcións de gasto elixidas polo Goberno. Ambos capítulos sofren conxuntamente unha diminución do 30%: os 38 millóns do actual exercicio pasan a ser 23 millóns no próximo. A rebaixa drástica nas transferencias de capital fai que, por exemplo, desapareza a subvención á Federación de Asociacións de Vecinos (54.000 euros), xunto con outras moitas.
A diminución no gasto con incidencia social que se deriva do recorte nos capítulos 6 e 7 (investimentos reais e transferencias de capital) inclúe as obras de humanización ou embelecemento de rúas, que crece "sen precedentes", segundo Abel Caballero, ata os 9,3 millóns de euros, pero dentro dun departamento, o de Vías e Obras, que perde case un 4% do seu orzamento no actual exercicio. As transferencias ás empresas dentro das políticas de emprego mantén a mesma partida que o actual exercicio (257.000 euros) e as axudas ao emprego auméntanse un 5% (120.000 euros, dos que 25.000 destínanse á difusión de programas).
As partidas de Benestar Social crecen un 4% (278.000 euros), subida que queda practicamente absorbida polo aumento do IPC nos convenios xa existentes coas asociacións de axuda aos máis desfavorecidos. Ademais, redúcense nun 57% os investimentos do propio departamento, baixo competencia do BNG.
Tampouco sae ben parado o departamento de Educación, de competencia socialista, que perde o 1,9% da súa dotación no actual exercicio. Destínanse 400.000 euros ao programa de aulas internacionais, organizado para que os escolares vigueses vaian ao Reino Unido a aprender inglés. A cifra, como ben sinala Caballero, duplica a do actual exercicio no epígrafe común. Pero o alcalde evita informar de que do mesmo casilleiro desaparece outra partida de 300.000 euros que se destinou este ano a bolsas tamén para a aprendizaxe do inglés. En conxunto, xa que logo, as axudas para educación en linguas estranxeiras redúcense en 100.000 euros.

luns, 3 de novembro de 2008

ORZAMENTOS INSOLIDARIOS EN VIGO

Os orzamentos de Vigo dan as costas á crise económica
.
Caballero e Domínguez resérvanse 1,6 millóns para celebracións
.
A principal partida de subvencións municipais redúcese un 88,22%
.
Os orzamentos municipais que o Goberno local presentará hoxe ao pleno para a súa aprobación inicial "pon de relevo o proceso de desenvolvemento e mellora de Vigo", segundo o alcalde, Abel Caballero. A cifra global baixa por cuestións técnicas de 235 a 226 millóns de euros (3,73% menos), pero co efecto "milagroso", segundo a presentación que fai o Goberno local, de que todas as partidas de interese social crecen e ademais inclúense outras novas, millonarias, para os cabezas de cartel do bipartito, alcalde e tenente de alcalde. O milagre, con todo, ten explicación. O maior impacto da crise, que o Goberno cóidase en silenciar, aplícase ao capítulo 7, transferencias de capital, que é a vía que canaliza as subvencións e axudas municipais a asociacións, entidades, empresas e particulares que as precisan. Estas axudas redúcense un 88,22%: dos actuais 17,7 millóns de euros a tan só dous millóns.
As áreas do BNG "apostaron polo gasto social en tempo de crise", afirma o tenente de alcalde e portavoz nacionalista, Santiago Domínguez. Os números non parecen confirmalo. A alcaldía e tenencia de alcaldía que desempeñan e Domínguez disporán de case 1,5 millóns máis que no actual exercicio, cun incremento do 30% para o primeiro e do 228% para Domínguez. Administrarán persoalmente 3,5 millóns. En boa parte destínanse a celebracións das que, neste momento, ignórase todo contido, ademais de 150.000 euros con cargo á alcaldía para pagar a Rafael Moneo a súa idea de remodelación da contorna do concello, que se realizará, asegura o alcalde, pero non se sabe cando.
O máis claro nas partidas de Domínguez como tenente de alcalde -ademais xestiona outras como concelleiro de Comercio e Turismo- son as atencións protocolarias e representativas, ao que dedica uns modestos 6.000 euros. As demais son tan acomodaticias a case calquera gasto como as do actual exercicio e perviven con idéntica definición e contías: Publicidade e plan de comunicación (50.000 euros), Reunións e conferencias (60.000), Gastos diversos (25.000), Distintos traballos técnicos (40.000), Outros contratos e asistencias técnicas (70.000) e Convenios programas tenencia alcaldía (165.000).
As contas de 2009 engaden dous epígrafes novos para o líder local do BNG: Bicentenario da cidade (400.000) e Promoción e representación Universiada 2015, outros 550.000 euros. É, aduce Domínguez, unha "importante redución" do consumido na candidatura á Universiada 2013 "porque gran parte do traballo está xa realizado". Na anterior ocasión gastou máis dun millón, segundo as estimacións, xa que aínda non se presentou ningunha factura que xustifique "o traballo realizado", nin se concretan os contidos que se prevé cubrir coa nova dotación orzamentaria.

domingo, 2 de novembro de 2008

sábado, 1 de novembro de 2008

ESCRITOR DE LISTAS NEGRAS

Hai unha historia certa que lle ocorreu a un avogado na Coruña alá polos sesenta. Un paisano presentouse no bufete cun caso de lindes. Coa boina entre as mans, expuxo os detalles do litixio que tiña cun veciño da parroquia por uns metros de terra. Logo preguntou:
-Letrado, podemos gañar ou caso?
-Podemos -respondeulle.
-Moitas grazas, porque, sabe?, eu sonlle ou outro. Son ou veciño.
Pagou a minuta e foise. A interpretación das leis que fai un xurista depende moitas veces de cal das dúas partes en litixio sexa o seu cliente, como xa sabía o visitante do bufete coruñés. Por iso mesmo Abel Caballero non tivo dificultade para atopar a un asesor xurídico do Concello de Vigo que lle redacte un informe a medida do que parecen veleidades autoritarias de ex ministro.
O alcalde elaborou unha lista negra, ampliable e prorrogable segundo conveña. Os vigueses inscritos teñen prohibido o acceso aos plenos porque protestan, porque son feos ou porque son pelirrojos. Farto de que algúns vigueses minasen o seu esforzado liderado, argumentou esta semana que garda no seu caixón un informe xurídico feito a petición de parte que avala a un alcalde a levantar o seu índice, sinalar a un cidadán e cercenarle os seus dereitos cívicos, sen nin sequera notificarllo por escrito.
En que xulgado de garda presentou a denuncia? Que xuíz asinou a sentenza? Canto tempo dura a sanción? Trátase dunha lista negra perpetua, na que o veciño que entra non sae xamais por cometer pecado capital?
Desde a Constitución cara abaixo, ata chegar ao Regulamento Orgánico Municipal de Vigo, a lexislación garante que os plenos son públicos. Asistir ás sesións é o exercicio dun dereito cívico. O rexedor posúe a potestade de expulsar aos asistentes que perturben. En cambio, se non hai unha sanción xudicial contra o alborotador, metelo nunha lista negra e impedirlle a entrada nos seguintes plenos é unha estigmatización, sen darlle posibilidade de demostrar a súa inocencia, nin sequera a presentar recurso. De eliminar dereitos a media decena de veciños a que no Concello vigués sexa requisito contar cun certificado de idoneidade visado polo alcalde para entrar a un pleno hai un traxecto curto. E moi fácil se o PP e o BNG -socio imprescindible para que Caballero goberne- amedréntanse ante xestos de autoritarismo.
A política en Galicia é inquietantemente sectaria: ou comigo ou contra min; ou na miña lista ou che meto na negra. Pero ¡coidado!, os votantes tamén poden elaborar repertorios de cores aos seus rexedores ou conselleiros. O ano e pico de Abel Caballero en Vigo dá para un inventario de varios parágrafos en tinta negra, os cales o alcalde debese apresurarse a reescribir se quere botarlle unha man a Touriño nas eleccións autonómicas. Porque, segundo contan, o voto urbano está virando cara a Feijoo.
.
LOIS BRANCO