.
O ex socio de María Pilar Egea facturó 239.160 euros da primeira entrega do acordo
A metade da facturación no anticipo de 500.000 euros do convenio oculto asinado pola Alcaldía de Vigo e a promotora do ilegal centro comercial Gran Vía corresponde a dúas empresas de comunicación de Pedro Costas Gil, afamado intermediario de operacións urbanísticas na cidade. Unha destas empresas foi cofundada por María Pilar Egea, asesora da alcaldesa Corina Porro. O acordo do Concello coa inmobiliaria prevía a achega de ata 1,5 millóns de euros. De momento só hai constancia documental do destino de 500.000 euros.
Pedro Costas Gil é administrador único de Asesores de Servizos Integrales de Comunicación, S.L. (Abano), de Xestión Asesoramento e Mediación, S.L. (Mega) e de Asesores de Servizos Integrales de Publicidade, S.L. (Significantia). As tres, que teñen o mesmo domicilio social na rúa Urzaiz 33-35 de Vigo, sumaron en 2005 unha ganancia neta de 464.979 euros, segundo a súa declaración registral. A primeira delas, Abano, é a axencia de comunicación do centro comercial Gran Vía, promovido por ING Real Estate e cuxa construción motivou a anulación polo Tribunal Supremo do plan parcial da Finca do Conde onde se sitúa.
María Pilar Mapi Egea, actual xefa do gabinete da Alcaldía de Vigo e asesora de máxima confianza de Corina Porro, participou na constitución de Abano, en 1997, xunto con outros accionistas que despois se foron desprendendo da súa participación na empresa. Egea afirma seguir ese camiño ao ano seguinte da súa constitución. "A participación que tiña en Abano, o 19%, e a miña condición de funcionaria impedían á empresa acceder a contratos da Administración. Por iso deixeina, con mágoa, porque está en mans de moi bos profesionais".
De Abano non entra nin unha factura na Alcaldía desde que Egea rexenta o seu gabinete. "Está deliberadamente discriminada por min", afirma. Non quere que a acusen de trato de favor con esa axencia por aquel vínculo da súa creación, "aínda que estea tan afastado". Costas Gil facturó 94.160 euros para Abano con cargo á primeira entrega de medio millón do convenio con ING Real Estate. Polo concurso nacional de piano Vigo 2005 e pola festa do mar.
Outros 145.000 euros facturó Costas Gil para Significantia, dentro do mesmo anticipo do convenio oculto, por un suplemento en prensa da batalla de flores (125.000), por unha lona estampada e pola web VIG05. Se Abano non, Insignificantia si goza de certa deferencia nos encargos municipais.
Cócteles e recepcións
O orzamento municipal (transparente) que cubriu a Volta ao Mundo a Vela, algo máis de 300.000 euros, deu para recepcións, cócteles, carpas, montaxes, seguridade e moita publicidade. Con cargo a eles, Insignificantia realizou a campaña Vívea en directo, por 11.948 euros. En 2005 facturó 60.000 euros ao Concello.
Esa cantidade non traduce trato de favor se se compara con Canle Un, axencia de publicidade que dirixe Juan Martínez Herrera, ex concelleiro do PP, a cal facturó ese mesmo ano ao Concello de Vigo 619.444 euros, a metade de todo o orzamento publicitario municipal. Canle Un só participou na tarta do medio millón do convenio oculto con 12.000 euros por publicidade da citada batalla de flores.
Insignificantia, con todo, vai gañando posicións: nos dous primeiros meses deste ano xa ha facturado ao Concello -curiosamente, en facturas consecutivas do 1 ao 6, coma se non tivese outro cliente- máis de 36.000 euros por "deseño e redacción de anuncios institucionais", por "deseño, redacción, ensobrado e direccionado de polípticos informativos e sobres", por "impresión, edición, ensobrado e etiquetado de cartas informativas", entre outros conceptos. Esa cantidade tamén inclúe 5.916 euros polo arquivo de documentación xornalística no gabinete da Alcaldía durante os meses de febreiro e marzo, a cuxo efecto Insignificantia prové o persoal técnico, pese a dispoñer xa a Alcaldía dunha responsable de prensa con dedicación exclusiva e do gabinete de prensa institucional.
A terceira empresa da que Costas Gil é administrador único, Mega, dedícase á realización de estudos de factibilidad e de optimización de todo tipo de empresas e proxectos, a comercialización de toda clase de produtos, bens e servizos, á mediación, orientación e asesoramiento financeiro-fiscal, comercial, xurídico e técnico en toda clase de operacións comerciais. Extrañamente, a creación de Mega está rexistrada en xuño de 1997, meses logo de figurar co seu denominación como accionista na creación de Abano, en xaneiro do mesmo ano, xunto con Mapi Egea e outros.
O resto da primeira entrega con cargo ao convenio oculto asinado pola Alcaldía de Vigo e ING Real Estate repartíronllo Gedemón, S.L. (90.000 euros) por fornecer banderolas e unha carroza na batalla de flores; a sociedade Boat G.P. World, S.L. (125.000), por organizar o campionato do mundo do mesmo, e un afinador de pianos (840).
Na Alcaldía non detallan que outras actividades cargáronse contra o millón restante do convenio, nin se ese millón de euros chegou a gastarse ou en que parte, porque esa faceta do control do gasto se xestionó á marxe do Concello, que se limitou a definir as actividades a programar. "Non houbo segunda entrega", asegura Egea.
Ningún comentario:
Publicar un comentario