.
-O CAMBIO DO PSOE
..
O 1 de xullo de 2007 entrou en vigor a nova Lei do Solo Estatal. Devandita norma, presenta aspectos interesantes para analizar correctamente -e agora con tranquilidade a pugna competencial que mantiñan a Consellería de Política Territorial e o Concello de Vigo ao redor de se á Xunta ten facultade ou non para fiscalizar o modelo de asentamento "disperso", (urban sprawl que dirían os americanos) que pulula polo texto do PXOM. Isto é, binomio cidade dispersa-cidade compacta.
Durante o Goberno do PP, o Concello de Vigo mantiña a tese da súa plena competencia para decidir devanditas fórmulas de asentamento, con base a que o modelo de cidade é unha decisión que non sería regulada senón discrecional (o que secundan, está claro, os promotores). Pola súa banda, a consellería analizou dito modelo poñendo en clave de sustentabilidade ambiental, mantendo a súa competencia para fiscalizar un modelo non sostible.
Pois ben, é recomendable ler o parágrafo final do punto I da Exposición de Motivos da Lei Estatal (lei que entre outras cousas, crea un estatuto de cidadanía e pon as bases "económicas e ambientais" do réxime xurídico do solo. Porque non esquezamos que o Estado lexisla aquí tamén con base a competencia sobre Medio Ambiente). A devandito parágrafo remitímonos:
"...a do urbanismo español contemporáneo é unha historia desarrollista, envorcada sobre todo na creación da nova cidade. Sen dúbida, o crecemento urbano segue sendo necesario, pero hoxe parece así mesmo claro que o urbanismo debe responder aos requirimentos dun desenvolvemento sostible, minimizando o impacto daquel crecemento e apostando pola REXENERACIÓN DA CIDADE EXISTENTE. A Unión Europea insiste claramente niso... para o que propón un MODELO DE CIDADE COMPACTA e advirte dos grandes inconvintes da urbanización dispersa ou DESORDENADA..."
E se nos penetramos na norma, o seu artigo 7.c) fálanos da obrigación das Administracións Públicas de atender "na ordenación que fagan dos usos do solo" (isto é, a Planificación) aos principios de "eficiencia enerxética, de garantía de subministración de auga, etc. ..."
Parece, xa que logo, que a elección do modelo de cidade, non é unha prerrogativa incondicionada a favor do Ente Local, como parece soster o concello.
Realicemos agora unha viaxe cronolóxica, dende antes ata logo das eleccións, tomando como guía o PXOM de Vigo e o modelo de cidade.
.
PROGRAMA DO PSOE PARA AS ELECCIÓNS MUNICIPAIS 2007
Durante o Goberno do PP, o Concello de Vigo mantiña a tese da súa plena competencia para decidir devanditas fórmulas de asentamento, con base a que o modelo de cidade é unha decisión que non sería regulada senón discrecional (o que secundan, está claro, os promotores). Pola súa banda, a consellería analizou dito modelo poñendo en clave de sustentabilidade ambiental, mantendo a súa competencia para fiscalizar un modelo non sostible.
Pois ben, é recomendable ler o parágrafo final do punto I da Exposición de Motivos da Lei Estatal (lei que entre outras cousas, crea un estatuto de cidadanía e pon as bases "económicas e ambientais" do réxime xurídico do solo. Porque non esquezamos que o Estado lexisla aquí tamén con base a competencia sobre Medio Ambiente). A devandito parágrafo remitímonos:
"...a do urbanismo español contemporáneo é unha historia desarrollista, envorcada sobre todo na creación da nova cidade. Sen dúbida, o crecemento urbano segue sendo necesario, pero hoxe parece así mesmo claro que o urbanismo debe responder aos requirimentos dun desenvolvemento sostible, minimizando o impacto daquel crecemento e apostando pola REXENERACIÓN DA CIDADE EXISTENTE. A Unión Europea insiste claramente niso... para o que propón un MODELO DE CIDADE COMPACTA e advirte dos grandes inconvintes da urbanización dispersa ou DESORDENADA..."
E se nos penetramos na norma, o seu artigo 7.c) fálanos da obrigación das Administracións Públicas de atender "na ordenación que fagan dos usos do solo" (isto é, a Planificación) aos principios de "eficiencia enerxética, de garantía de subministración de auga, etc. ..."
Parece, xa que logo, que a elección do modelo de cidade, non é unha prerrogativa incondicionada a favor do Ente Local, como parece soster o concello.
Realicemos agora unha viaxe cronolóxica, dende antes ata logo das eleccións, tomando como guía o PXOM de Vigo e o modelo de cidade.
.
PROGRAMA DO PSOE PARA AS ELECCIÓNS MUNICIPAIS 2007
.
O PSOE presentase ás eleccións municipais en toda España apostando por un novo modelo de cidade.
.
O PSOE presentase ás eleccións municipais en toda España apostando por un novo modelo de cidade.
.
30 Xaneiro 07
O secretario de Política Municipal e Liberdades Públicas do PSOE, Álvaro Cuesta, sinalou que os obxectivos do PSOE virarán ao redor de catro eixes, "unha aposta por un novo modelo de cidade, outra por máis e mellores servizos públicos, outra pola seguridade e unha última polo bo goberno, con participación e control".
En canto ás cuestións que centran informativamente, nas últimas datas a vida pública e municipal, Álvaro Cuesta, afirmou en as Palmas de Gran Canaria, que os casos de corrupción que afloraron ultimamente afecta a modelos de xestión conservadora e a aqueles lugares con déficit democrático.
Alí onde hai escuridade, onde se obstaculiza o traballo da oposición, onde non hai prácticas de bo goberno, onde non hai mecanismos de control e participación, onde hai agresividade, onde hai mal talante, onde hai autoritarismo, é onde mellor nace e progresa un clima de corrupción, afirmou o responsable socialista de Política Municipal.
Segundo Cuesta, apelando á súa propia experiencia como concelleiro na oposición que foi, nestes momentos en España hai mellores instrumentos para poder combater as tentacións minoritarias, pero escandalosas, de corrupción.
.
O secretario de Política Municipal e Liberdades Públicas do PSOE, Álvaro Cuesta, sinalou que os obxectivos do PSOE virarán ao redor de catro eixes, "unha aposta por un novo modelo de cidade, outra por máis e mellores servizos públicos, outra pola seguridade e unha última polo bo goberno, con participación e control".
En canto ás cuestións que centran informativamente, nas últimas datas a vida pública e municipal, Álvaro Cuesta, afirmou en as Palmas de Gran Canaria, que os casos de corrupción que afloraron ultimamente afecta a modelos de xestión conservadora e a aqueles lugares con déficit democrático.
Alí onde hai escuridade, onde se obstaculiza o traballo da oposición, onde non hai prácticas de bo goberno, onde non hai mecanismos de control e participación, onde hai agresividade, onde hai mal talante, onde hai autoritarismo, é onde mellor nace e progresa un clima de corrupción, afirmou o responsable socialista de Política Municipal.
Segundo Cuesta, apelando á súa propia experiencia como concelleiro na oposición que foi, nestes momentos en España hai mellores instrumentos para poder combater as tentacións minoritarias, pero escandalosas, de corrupción.
.
http://www.psoe.es/ambito/municipal/news/index.do?ide=105910
.
DECLARACIÓNS DE CORINA PORRO CANDO ERA ALCALDESA DE VIGO
.
DECLARACIÓNS DE CORINA PORRO CANDO ERA ALCALDESA DE VIGO
.
Corina Porro, que se declara "máis progresista que o resto xuntos", en referencia aos candidatos de PSOE e BNG, recoñece que as siglas do Partido Popular puideron xogar na súa contra. Gustaríalle gobernar en coalición cos nacionalistas (BNG): "Únenos o mesmo modelo de cidade".
.
.
EXTRACTOS DO INFORME DÁ CONSELLERIA DE POLÍTICA TERRITORIAL DE 19 DE XANEIRO DE 2007
.
A extensión dá cidade.
O PXOM ofrece unha solución probablemente axeitada para os ocos do tecido existente nas beiras inmediatas dá cidade compacta. Pero fóra dela, o plan plantexa tamén unha grande cantidade de pequenas extensións de solo urbano e sobre todo áreas de solo urbanizable cuxas capacidades residenciais superan as que se poden estimar como necesarias, provocando unha grande extensión global de solo a transformar, en principio innecesaria no prazo para ou que se artella o plan xeral e, principalmente, que non resulta congruente cos principios de sostibilidade e utilización racional do solo, que son principios inspiradores dá lexislación urbanística.
.
A clasificación do solo.
O plan xeral non xustifica suficientemente a proposta de clasificación do solo que realiza, de tal modo que en diversas zoas, atendendo aos datos que contén o documento, a solución adoptada non responde aos requisitos que establece a lexislación vixente.
5.4.4. Por outra banda, de conformidade co que dispoñen os artigos 15.e) e 32.1 da LOUG, o plan xeral debe clasificar como solo rústico de protección ordinaria os terreos que, aínda non presentando ningún dos valores ou potencialidades que os farían merecedores dunha especial protección, non deban someterse a transformación urbanística en atención aos principios de utilización racional do solo e desenvolvemento sostible. A respecto do cal, como se apuntou anteriormente, o plan xeral deberá xustificar e determinar a superficie de solo que se xulgue necesario transformar para atender as proxeccións do plan, logo de computar e considerar os solos xa transformados (solo urbano consolidado e non consolidado e solo de núcleo rural).
A WEB DO PSG-PSOE RECOLLE NOTA DA CPTOPT ONDE ESIXE QUE O PXOM DE VIGO TEÑA AVALADA A SÚA VIABILIDADE. "TAL COMO O ESIXE A LEI".
A extensión dá cidade.
O PXOM ofrece unha solución probablemente axeitada para os ocos do tecido existente nas beiras inmediatas dá cidade compacta. Pero fóra dela, o plan plantexa tamén unha grande cantidade de pequenas extensións de solo urbano e sobre todo áreas de solo urbanizable cuxas capacidades residenciais superan as que se poden estimar como necesarias, provocando unha grande extensión global de solo a transformar, en principio innecesaria no prazo para ou que se artella o plan xeral e, principalmente, que non resulta congruente cos principios de sostibilidade e utilización racional do solo, que son principios inspiradores dá lexislación urbanística.
.
A clasificación do solo.
O plan xeral non xustifica suficientemente a proposta de clasificación do solo que realiza, de tal modo que en diversas zoas, atendendo aos datos que contén o documento, a solución adoptada non responde aos requisitos que establece a lexislación vixente.
5.4.4. Por outra banda, de conformidade co que dispoñen os artigos 15.e) e 32.1 da LOUG, o plan xeral debe clasificar como solo rústico de protección ordinaria os terreos que, aínda non presentando ningún dos valores ou potencialidades que os farían merecedores dunha especial protección, non deban someterse a transformación urbanística en atención aos principios de utilización racional do solo e desenvolvemento sostible. A respecto do cal, como se apuntou anteriormente, o plan xeral deberá xustificar e determinar a superficie de solo que se xulgue necesario transformar para atender as proxeccións do plan, logo de computar e considerar os solos xa transformados (solo urbano consolidado e non consolidado e solo de núcleo rural).
A WEB DO PSG-PSOE RECOLLE NOTA DA CPTOPT ONDE ESIXE QUE O PXOM DE VIGO TEÑA AVALADA A SÚA VIABILIDADE. "TAL COMO O ESIXE A LEI".
.
Santiago, 10 de marzo de 2007.- A Consellería de Política Territorial, Obras Públicas e Transportes non pronunciarase sobre o PXOM de Vigo mentres este documento non sexa aprobado provisionalmente polo Pleno dá Corporación e conte con todos os informes complementarios que avalen a súa viabilidade, tal e como esixe a Lei.
A Consellería reitera que é o Concello de Vigo o que ten que introducir no documento todas e cada unha dás deficiencias explicitadas na orde de 19 de xaneiro e que persisten desde hai tres anos.
12/04/07 A CPTOPT sempre fixo pública a necesidade de que Vigo contase cun Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) dotado de seguridade xurídica e adaptado á legalidade vixente, independentemente do tempo que precise.
.
http://www.psdeg-psoe.org/noticia.php?idnoticia=2231
.
ARTIGO DE D. CARLOS COLADAS NA REVISTA APROIN, MARZO DE 2007
.
A Consellería reitera que é o Concello de Vigo o que ten que introducir no documento todas e cada unha dás deficiencias explicitadas na orde de 19 de xaneiro e que persisten desde hai tres anos.
12/04/07 A CPTOPT sempre fixo pública a necesidade de que Vigo contase cun Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) dotado de seguridade xurídica e adaptado á legalidade vixente, independentemente do tempo que precise.
.
http://www.psdeg-psoe.org/noticia.php?idnoticia=2231
.
ARTIGO DE D. CARLOS COLADAS NA REVISTA APROIN, MARZO DE 2007
.
Carlos Coladas Guzmán-Larraya
AVOGADO
AVOGADO
ASESORÍA XURÍDICA
REVISTA APROIN, ANO VIII. Nº 46 MARZO 2007
REVISTA APROIN, ANO VIII. Nº 46 MARZO 2007
.
3º.- Resulta improcedente, a xuízo de quen emite este informe, a valoración negativa da orde sobre o modelo de cidade e o seu crecemento provisional, pois máis aló do mero consello de “contención”, non pode cuestionar a oportunidade do modelo, senón só a legalidade das súas determinacións, ( apartado 5.1 da Orde).
.
http://www.aproin.com/revista/Aproin46.pdf
.
CHEGAN AS ELECCIÓNS: PSG-PSOE E BNG ASINAN UN PACTO DE GOBERNO. REPARTICIÓN DE CONCELLARÍAS E O BNG "TOMARÁ PARTE EN TODAS E CADA UNHA DAS DECISIÓNS QUE SE TOMEN SOBRE O PXOM DE VIGO".
3º.- Resulta improcedente, a xuízo de quen emite este informe, a valoración negativa da orde sobre o modelo de cidade e o seu crecemento provisional, pois máis aló do mero consello de “contención”, non pode cuestionar a oportunidade do modelo, senón só a legalidade das súas determinacións, ( apartado 5.1 da Orde).
.
http://www.aproin.com/revista/Aproin46.pdf
.
CHEGAN AS ELECCIÓNS: PSG-PSOE E BNG ASINAN UN PACTO DE GOBERNO. REPARTICIÓN DE CONCELLARÍAS E O BNG "TOMARÁ PARTE EN TODAS E CADA UNHA DAS DECISIÓNS QUE SE TOMEN SOBRE O PXOM DE VIGO".
.
E CHEGA O CAMBIO PARA O PSG-PSOE
E CHEGA O CAMBIO PARA O PSG-PSOE
.
DECLARACIÓNS DE CARMELA SILVA, NOVA CONCELLEIRA DE URBANISMO
.
"Gústeme ou non o plan xeral, non vai haber un cambio de modelo. Se fose así, teriamos que facer un novo e a cidade non o permitiría".
"Gústeme ou non o plan xeral, non vai haber un cambio de modelo. Se fose así, teriamos que facer un novo e a cidade non o permitiría".
.
http://www.farodevigo.es/secciones/noticia.jsp?pRef=3086_2_156822__Gran_Vigo-Silva-descarta-exponer-otra-publico-PXOM-tras-incluir-cambios-Xunta
.
DECLARACIÓNS DE JULIA CHAMOSA, NOVA XERENTE DE URBANISMO
http://www.farodevigo.es/secciones/noticia.jsp?pRef=3086_2_156822__Gran_Vigo-Silva-descarta-exponer-otra-publico-PXOM-tras-incluir-cambios-Xunta
.
DECLARACIÓNS DE JULIA CHAMOSA, NOVA XERENTE DE URBANISMO
.
As variacións a introducir non obrigan ao goberno a realizar unha nova exposición pública, que dilataría aínda máis a aprobación do PXOM, porque "non varía o modelo de cidade", segundo Chamosa .
.
http://www.galicia-hoxe.com/indexCanales.php?idMenu=464&idNoticia=206249
A nova xerente de Urbanismo, Julia Chamosa, nomeada fai un par de semanas, chegou a afirmar que, segundo os informes técnicos aos que tivo acceso, os cambios requiridos no PXOM poderanse levar a cabo sen que sexa necesaria unha nova exposición ao público, xa que "non afectan ao modelo de cidade".
-
http://www.europapress.es/noticia.aspx?cod=20070913185623&ch=286
.
EN RESUMO
As variacións a introducir non obrigan ao goberno a realizar unha nova exposición pública, que dilataría aínda máis a aprobación do PXOM, porque "non varía o modelo de cidade", segundo Chamosa .
.
http://www.galicia-hoxe.com/indexCanales.php?idMenu=464&idNoticia=206249
A nova xerente de Urbanismo, Julia Chamosa, nomeada fai un par de semanas, chegou a afirmar que, segundo os informes técnicos aos que tivo acceso, os cambios requiridos no PXOM poderanse levar a cabo sen que sexa necesaria unha nova exposición ao público, xa que "non afectan ao modelo de cidade".
-
http://www.europapress.es/noticia.aspx?cod=20070913185623&ch=286
.
EN RESUMO
.
O PSOE preséntase ás eleccións municipais en toda España apostando por un novo modelo de cidade. A Consellería de Política Territorial actúa en coherencia con esa promesa ao emitir a súa orde de 19 de xaneiro de 2007, apelando aos principios inspiradores da lexislación urbanística e de desenvolvemento sostible. A súa decisión está avalada polas leis urbanísticas e ambientais, particularmente, como vimos, a nova Lei do Solo Estatal. Aproin, non ten dúbida, de que a orde da CPTOPT afecta ao modelo de cidade do PXOM. Ese novo modelo de cidade debe votarse de novo polo Pleno do Concello de Vigo.
E entón chegaron as eleccións; alcánzase o obxectivo do PSG-PSOE, e Caballero é elixido alcalde. E entón chegou o cambio.
Tanto a concelleira Carmela Silva como a xerente de urbanismo Julia Chamosa anuncian que non se vai a cambiar o modelo de cidade do PXOM. Modelo que segundo Corina Porro é común a BNG e PP. Xa que logo, gañadas as eleccións, o PSG-PSOE xa non aposta por un novo modelo de cidade, e acepta o do PP e BNG.
Para rematar a Consellería de Medio Ambiente emite a súa resolución o 10 de setembro de 2007 sobre a inviabilidade de someter o PXOM de Vigo á Avaliación Ambiental Estratéxica (AAE). Segundo o Sr. Caballero as “anotacións” do informe dan “luz verde” para continuar coa tramitación do Plan.
O PSOE preséntase ás eleccións municipais en toda España apostando por un novo modelo de cidade. A Consellería de Política Territorial actúa en coherencia con esa promesa ao emitir a súa orde de 19 de xaneiro de 2007, apelando aos principios inspiradores da lexislación urbanística e de desenvolvemento sostible. A súa decisión está avalada polas leis urbanísticas e ambientais, particularmente, como vimos, a nova Lei do Solo Estatal. Aproin, non ten dúbida, de que a orde da CPTOPT afecta ao modelo de cidade do PXOM. Ese novo modelo de cidade debe votarse de novo polo Pleno do Concello de Vigo.
E entón chegaron as eleccións; alcánzase o obxectivo do PSG-PSOE, e Caballero é elixido alcalde. E entón chegou o cambio.
Tanto a concelleira Carmela Silva como a xerente de urbanismo Julia Chamosa anuncian que non se vai a cambiar o modelo de cidade do PXOM. Modelo que segundo Corina Porro é común a BNG e PP. Xa que logo, gañadas as eleccións, o PSG-PSOE xa non aposta por un novo modelo de cidade, e acepta o do PP e BNG.
Para rematar a Consellería de Medio Ambiente emite a súa resolución o 10 de setembro de 2007 sobre a inviabilidade de someter o PXOM de Vigo á Avaliación Ambiental Estratéxica (AAE). Segundo o Sr. Caballero as “anotacións” do informe dan “luz verde” para continuar coa tramitación do Plan.
Ningún comentario:
Publicar un comentario