venres, 6 de xuño de 2008

OS ENGANOS DO PSOE-PXOM


O PRESIDENTE DA XUNTA DE GALICIA, EMILIO PÉREZ TOURIÑO E MÁIS O ALCALDE DE VIGO, ABEL CABALLLERO, ENGANARON E SEGUEN ENGANANDO A CIDADANÍA.
.
AINDA ESTÁ SEN APROBAR DEFINITIVAMENTE O PXOM DE VIGO, E XA ESTAN PENSANDO FACER VARIAS MODIFICACIÓNS PUNTUAIS, O QUE DEMOSTRA A GRAN CHAPUZA DO PLAN XERAL DE DESERDONACIÓN MUNICIPAL.
.
Citroën pide ao Concello que desprace a Rolda para gañar 80.000 m2 en Balaídos
.
Proxecta dúas naves de dúas plantas e un aparcadoiro detrás da factoría; o novo viario dividiría a zona verde
.
Nin situar o trazado da Rolda no punto máis afastado á factoría, como se prevía nun principio; nin achegala ás futuras naves como recolle o novo Plan Xeral. Citroën aposta por unha solución intermedia para gañar o espazo que considera necesario ampliar en Balaídos.
A dirección da multinacional presentou ao Concello unha proposta que deixa espazos verdes a ambos os dous lados da futura Rolda. Dese modo obtería 80.000 metros cadrados edificables en dúas naves -con dúas plantas cada unha en case toda a súa superficie- e garantiría ao mesmo tempo, segundo o seu posicionamento, o que demanda o Concello: Que o viario afástese das vivendas do contorno.
Responsables do Concello, que determina os usos do solo; Zona Franca, promotor da ampliación; e Citroën mantiveron conversacións ata decembro para buscar un acordo, segundo as fontes consultadas. Con todo, non lograron consensuar a planificación. Proximamente retomaranse os contactos, impulsados esta semana despois de que o presidente da Xunta anunciase que se darán "todas as facilidades" á empresa; e de que o alcalde explicase que xa dera instrucións de estudar a ampliación. Caballero mostrouse disposto a mover a Rolda.
A multinacional puxo sobre a mesa esta opción e outra que soterraría o viario. Esta última ten escasos visos de prosperar. Foi debatida sen éxito, xa que ten o condicionante de que o túnel dispararía o custo.
A alternativa que despraza a Rolda inclúe dúas naves, de 57.000 e 22.000 m2, e un aparcadoiro en dúas plantas con case 600 prazas. Ademais poderíase estacionar nas marxes dos viarios, co que se superaría o milleiro. A nova zona verde tería 25.000 m2.
O Plan Xeral enviado á Xunta en 2006 situaba a Rolda no exterior do ámbito, pegada a varios núcleos rurais de Matamá. Unha gran parque público separábaa das dúas naves e dun viario interior. A distribución tiña a aprobación de Citroën, que gañaba 98.000 m2 edificables.
O novo goberno investiu a formulación. Situou toda a zona verde lindando coas vivendas, e a Rolda polo interior. Os veciños gozarían así do parque e evitarían o impacto do viario. A empresa mantén que esta opción reduce as súas posibilidades de crecemento á metade, co que o espazo sería insuficiente. A nova formulación intermedia de Citroën garantiría 80.000 m2 -18.000 menos que o inicial- e mantería a Rolda afastada do núcleo de vivendas.
Soterrar a Rolda, por outra banda, antóllase dificilmente viable. Zona Franca asume un investimento de 46 millóns, xa que o ámbito está densamente poboado e asume grandes expropiacións.
.
As reunións renovaranse nas próximas semanas
.
Os técnicos municipais xa estudan as propostas da empresa, segundo anunciou o mércores o alcalde, e os contactos retomaranse nas próximas semanas para buscar o acordo definitivo. Este pasa tamén polo visto e placet de Zona Franca, que asume o custo das expropiacións e a urbanización. Para tratar de recuperar no posible o investimento o Consorcio disporía de edificabilidade para usos de oficinas e un hotel.
Este, segundo figura na ficha do novo Plan Xeral, tería unha altura máxima de 11 plantas. Previsiblemente os contactos a tres bandas non se retomarán ata que a nova delegada do Consorcio, Teresa Pisano, estea instalada no cargo. Foi nomeada fai unha semana.

Ningún comentario: