venres, 3 de abril de 2009

O IMPACTO DO CAMBIO CLIMÁTICO

A temperatura en Galicia elevarase 1,5 graos a mediados deste século. A materia orgánica reducirase ata nun 70%, o que causará unha perda de produtividade dos cultivos. Un informe oficial prognostica que o nivel do mar aumentará entre 0,5 e 1,4 metros polo cambio climático.
O cambio climático instalouse en Galicia con efectos probados nos ecosistemas terrestres, mariños e no propio sistema climático. Pero, ¿que impactos espéranse a medio e longo prazo de manterse a tendencia actual? A resposta acábana de plasmar en 34 traballos os máis de cen científicos aos que a Consellería de Medio Ambiente encargou fai uns tres anos o estudo das evidencias e impactos do cambio climático en Galicia e que se presentarán nun libro de 800 páxinas. Se as probas do quecemento global na comunidade xa se deron a coñecer o pasado ano, agora tócalle a quenda aos efectos previstos para o futuro. E o panorama dista de ser halagüeño de non frearse o ritmo de emisións de dióxido de carbono ou de adoptar medidas de mitigación e adaptación para prepararse ante un escenario moi distinto ao actual.
Para empezar, a temperatura media aumentará a mediados deste século en 1,5 graos con respecto aos valores de finais do pasado. Desde 1972, o incremento avanza a un ritmo de 0,36 graos por década. O aumento das temperaturas será maior no verán -ao redor de 2,5 graos máis- e na primavera -2 graos- e tamén se espera un aumento do número de días e noites cálidas e un descenso dos fríos.
En canto ás precipitacións, espérase un cambio na distribución, con aumentos de episodios de choivas extremas no outono e unha redución na primavera. No verán apenas haberá diferenzas. Os días con xeadas tamén desaparecerán practicamente a finais de século nas zonas máis próximas á costa.
As temperaturas elevadas propiciarán un aumento significativo da evapotranspiración, co que o déficit hídrico aumentará, especialmente no verán, que podería minguar un 10% con respecto á situación actual.
Bosques mediterráneos: O cambio climático terá un efecto directo na perda de materia orgánica do chan, o que se traducirá nunha menor produtividade das terras de cultivo. Esta situación obrigará a reforzar o consumo de fertilizante artificiais. Se nos últimos 30 anos observouse un déficit de materia orgánica próximo ao 30%, para o período 2075-2099 a diminución chegará ata o 70%. Nos ecosistemas terrestres intensificaranse os cambios nos ciclos biolóxicos da fauna e a flora e a paisaxe dos bosques galegos agudizará o seu proceso de mediterranización. Así, as carballeiras reducirán a súa presenza en Galicia e o seu espazo será ocupado polo carballo negro, e aumentarán as áreas de alcornoque e encinas, mentres as especies de loureiro mediterráneo estenderanse cara ao interior. Nos ríos producirase unha perda de calidade das augas debido a incrementos de temperaturas de entre 2,5 e 3 graos, o que unido a unha diminución do caudal estimada entre un 2% e un 5% propiciará un incremento da contaminación orgánica e presenza de tóxicos que comprometerán a supervivencia do salmón e da troita.
Na costa galega prevese un incremento do nivel do mar de entre 0,5 e 1,4 metros por encima do actual, dependendo da velocidade de fusión dos xeos. Nos ecosistemas mariños, a temperatura superficial do océano aumentará entre 1 e 3 graos, o que unido a unha maior acidificación do mar dará lugar a unha notable perda de produtividade.

1 comentario:

Voltaire-Vigo dixo...

Voltaire-Vigo dijo...
VIGOBLOG siempre metiendo el dedo en el ojo ajeno de la actualidad.
Que acertado andas Pablo, todo es un invento para recaudar y llenar el bolsillo de los de siempre, el listo, el partido, los amigos, las queridas etc. etc.

El medio ambiente, a muchos de estos mequetrefes que juegan a la política, les importa tres cojones, ellos van a POR LA PASTA, y no la de hacer el papel, sino cuando ya este esta imprimido en forma de billetes.

Pero lo más grave si cabe, es que ¿Realmente reciclan, después de que muchisimos ciudadanos, también hombres, faltaría más, se preocupen de meter los residuos en el contenedores correspondiente?

Conocí hace unos años a un paisano que trabajaba en la recogida selectiva, me contaba que se acumulaban en el almacén miles de pilas, que dicen son tan contaminantes una vez que se les acaba la energía, en unas barricas de plástico y que un día que estaban cargando un camión, este hizo una pregunta inocente y pregunto a los presentes: ¿Y todo esto donde lo reciclan? El que ejercía de gerente, un animaliño, pero muy amigo y "soldado" de la accionista mayoritaría de la empresa (En la sombra como siempre) Con mucho poder, ahora caída en desgracia política, le contesto: ¿Reciclar o que? Isto vai no barco e antes de chegares o seu destino, xa queda na mitade do Atlántico...

¡¡Mamasiña que miedo!! ¿Seguirán haciéndolo? Pregunto...

Algo de cierto debía de haber en lo afirmado por el lenguaz gerente, ya que en vez de destituirlo, le premiaron con el puesto de Jefe de personal de la reciente construida Sogama...

Y como recientemente salto a los medios de comunicación (Unos días solo, no se puede alarmar al personal con estas noticias) Que Sogama, estaba enterrando los residuos clínicos PELIGROSAMENTE CONTAMINANTES, no me extrañaría mucho que las pilas al igual que el vidrio que se acumulaba en montañas en la vieja fabrica de Alvarez sin que se llegaran nunca a reciclar, sigan corriendo el mismo destino, pero en lugares diferentes.

Digo yo...

Hacerme caso hijos mios... Listas abiertas y mientras tanto,

VOTO EN BLANCO