sábado, 16 de xaneiro de 2010

LINGUA ESCOLAR Á CARTA

Tras axitar a lingua como arma electoral, Feijóo non contenta a ninguén coa súa proposta educativa

A campaña que devolveu ao PP ao poder en Galicia fai nove meses tivo na política lingüística un dos seus estandartes. O agora presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, axitou a pantasma da discriminación do castelán baseándose nunha norma aprobada polo anterior Goberno de coalición de socialistas e nacionalistas que outorgaba ao idioma autóctono unha cota mínima do 50% en cada curso escolar (sen tope máximo) e unha posición preeminente entre as chamadas materias troncales. Dese modo, o candidato rompeu coa política que o PP mantivera durante os mandatos de Fraga a favor da discriminación positiva do galego.
A norma educativa instaurada polo bipartito podía ser discutible nalgún aspecto, pero se limitaba a desenvolver un plan elaborado durante a etapa de Fraga e aprobado por unanimidade no Parlamento autónomo pouco antes de que o PP deixase o poder. Roto o consenso, Feijóo nunca foi capaz de aclarar a súa alternativa. Empezou reivindicando un sistema equilibrado, no que galego e castelán repartísense as materias ao 50%. Pero, pouco antes das eleccións, abrazou as teses do colectivo que encabezaba as protestas contra a política do bipartito, Galicia Bilingüe, que defende unha sorte de liberalismo lingüístico radical: o dereito ilimitado dos pais a elixir a lingua escolar dos seus fillos.
As promesas de Feijóo empezaron a diluírse unha vez alcanzado o Goberno. A elección do idioma escolar á carta choca coa Constitución, segundo acredita unha recente sentenza do Tribunal Supremo que desestimou a demanda presentada polo pai dun alumno de Vigo. Optar por ese modelo equivalería a segregar aos nenos en función do idioma e, a efectos prácticos, multiplicaría as necesidades orzamentarias da Administración educativa, obrigada a crear dous sistemas paralelos.
Tras meses de debate interno, Núñez Feijóo presentou un proxecto de normativa que parece formado por retales. Aos que pedían liberdade para elixir trata de contentalos outorgándolles ese dereito no ensino infantil, de tres a seis anos. A partir dese nivel educativo, retorna ao principio de equilibrio entre idiomas coa novidade de que o inglés aparece en escena co obxectivo de establecer un sistema trilingüe, repartido equitativamente entre as tres linguas.
O modelo é complexo e de difícil cumprimento, xa que a propia Xunta admite que non ten profesores suficientes para impartir clases en inglés. O empeño de Feijóo por contentar a todo o mundo logrou exactamente o contrario: desde Galicia Bilingüe ata os colectivos progallego, a norma só recolleu descualificacións. A pretensión da Xunta de buscar un amplo consenso parece agora mesmo unha quimera, por moi desexable que resulte nunha comunidade que nunca sufrira conflitos lingüísticos ata que o PP viu no idioma a ocasión para rabuñar un puñado de votos.
El Pais

4 comentarios:

Anónimo dixo...

A Frijolito le da igual Galicia, el gallego y los gallegos. Su única meta es estar primero en el momento que Rajoy caiga, aunque para ello tenga que castellanizar a Portugal. Traicionará a sus paisanos, a su lengua materna, y a su propia madre si hace falta. El sólo quiere ser presidente de su España. Y se va a meter un tortazoooo, porque con tan poco intelecto no se puede.

Anónimo dixo...

A Feijoo se le complican las cosas.Que explique en el parlamento porque le concede una ayuda de 2.2 millones de euros a La Voz de Galicia para la instalación de una nueva rotativa, a cambio de que,aunque muchos gallegos lo imaginamos,es para agradecer la campaña que este periódico le brindo para ganar las pasadas elecciones.

Anónimo dixo...

El PSOE y el BNG perdieron las elecciones porque no hicieron los deberes, la tragedia de galicia es que la alternativa del pais es la caca y asi este gobierno es infinitamente peor para los gallegos que el anterior que fue desastroso. Que felicidad aquel dia que echamos por fin a Fraga!! parecia que nunca mais volveria, que la sociedad habia aprendido, que ilusion un gobierno progresista por fin!!........luego la alegria se torno en decepcion, hacian lo mismo que se hartaron de criticar en el PP, pusieron a los suyos a dedo en cada conselleria, solo querian sus cuotas de poder y en ese tira y afloja se olvidaron de los gallegos y de sus problemas. ¿Donde estan los buques anticontaminacion? donde esta el cierre de celulosa, y ni que decir tiene el papelon que han hecho con el escandalo de Reganosa, dándose la triste circunstancia que el bloque tiene unos criterios en Pontevedra y otros distintos en Ferrol. esto es lo de groucho "estos son mis principios, si no le gustan, tengo otros"

Anónimo dixo...

Señor Feijoo, deje de atacar a nuestro idioma, no nos entretenga con sus complejos de madrileño de segunda. Gobierne, sáquenos de la crisis, demuestre que el PP tiene la solución a la crisis como dicen. Pero resulta que no, allí donde gobiernan no solucionan los problemas, sino que crean otros donde no los había. Está creando crispación ayudado por la derecha máis rancia y centralista, que pena que la izquierda caiga en la trampa y no defienda un estado plurilingüe. Acabemos con el mensaje idiológico de los neocom.
Por cierto, ¿sabían los profesores especialistas de primaria que van a tener que dar las clases en inglés? Es así, leed el decreto, si no se hace así no sale el porcentaje. El gfracaso escolar se va a poner por las nubes.
En fin, gobierne señor Feijoo, pare de destruir y haga algo.