luns, 5 de abril de 2010

OS FISCAIS AVISAN DO "PERIGO" DE DAR MÁIS COMPETENCIAS URBANÍSTICAS AOS CONCELLOS

O Ministerio Público en Galicia alerta das "consecuencias peligrosísimas" que poden derivarse da autorización directa de licenzas por parte dos concellos tras a reforma da Lei do Só

O paraíso do ladrillo puxo baixo sospeita a decenas de concellos. A Fiscalía galega vixía con lupa cada obra municipal e tras a reforma da Lei do Só, que reforza o poder dos concellos, terá que estar aínda máis expectante ante o enxame de guindastres que axexa a costa. ¿O motivo? O temor a que o traspaso de competencias por parte da Xunta converta aos concellos nun raposo vixiando un curral. A voz de alerta deuna o fiscal de Urbanismo do Tribunal Superior de Xustiza, Antonio Roma, que advirte dos "riscos" que supón dar aos municipios máis responsabilidade na planificación urbanística tanto pola súa falta de recursos como pola proximidade cos protagonistas das infraccións.
"Non todos os concellos están nas mesmas condicións de controlar o urbanismo. Se cadra é factible en determinados municipios, pero outros van necesitar a asistencia da Administración autonómica, teñan ou non a competencia", sentenza Roma. Os que si están "en condicións" para perseguir delitos urbanísticos labores por particulares son concellos grandes como Vigo, A Coruña ou Ferrol, xa que "están perfectamente blindados". Pola contra, controlar o todo vale na construción resulta máis complicado nos municipios que, segundo apunta, non dispón de persoal técnico suficiente.
A partir do próximo día 21 de abril, día en que entrará en vigor a Lei do Só, os concellos terán máis poder de decisión, de definición de uso do chan rústico e na tramitación de licenzas. Poderán conceder permisos sen necesidade de autorización previa da Xunta a todas as obras vinculadas cunha explotación de recursos naturais. Á hora de conceder licenzas en solo rústico para obras maiores -que requiren proxecto técnico completo- só contará o prazo municipal de tres meses, eliminándose tamén o permiso do Goberno autonómico, que supuña outros tres meses.
No caso das obras menores, cada municipio resolverá en só un mes. "Se este control [da Administración autonómica] desaparece, as consecuencias poden ser peligrosísimas", advirte o fiscal de Urbanismo. "Hai que ter moito coidado con este tipo de cousas e é que -engade- se algúns concellos deciden prescindir velar por valores ambientais poden acabar con eles".
É o perigo que corren decenas de concellos galegos que están na lista negra da Fiscalía galega por supostas irregularidades urbanísticas. Porto do Son, Mugardos, Aranga, Oleiros, Arteixo, Nigrán, Gondomar, Barreiros... En concellos de todas as cores políticas, alcaldes e concelleiros víronse salpicados por algún escándalo de corrupción. Ata 86 causas ten abertas a Fiscalía Superior contra cargos públicos en Galicia. Delas, 17 están relacionadas directamente con delitos contra a ordenación do territorio e outras 27 pescudas refírense a delitos de prevaricación que poderían derivar en delitos contra a normativa urbanística.
Os datos da memoria da Fiscalía de 2008 revelan un descenso das denuncias de urbanismo nun 31%. Esa tendencia á baixa mantívose en 2009. A crise do sector da construción e a distancia dunha cita coas urnas, segundo apunta o fiscal de Urbanismo, son as principais causa deste descenso. E é que cada vez que se aproxima unha eleccións locais, tal e como reflicten os balances da Fiscalía, as dilixencias en materia de urbanismo dispáranse.
A pregunta agora é se a nova Lei do Solo contribuirá tamén a que os casos de irregularidades urbanísticas debilítense. "O desexo é que todas as leis cumpran os propósitos que teñen encomendados. Unhas funcionaron e outras non. Esta é unha cuestión que nos vai a dicir o tempo. Oxalá se controlen as deficiencias -explica Roma-. O que os técnicos desexamos non é que existan moitas senón que as leis que teñamos sexan moi claras. O que achegue esta como calquera outra lei sexa luz e facilítenos o labor a todos".

Ningún comentario: