sábado, 10 de outubro de 2009

ELUDIR AS DERRIBAS A TRAVÉS DO PXOM

O Alto Tribunal sinala que "cando media unha sentenza anulatoria de licenza, a nova ordenación non a deixa sen efecto"

O Supremo advirte ao Concello que non pode eludir derribas a través do PXOM.

A Sala do Contencioso do Tribunal Supremo advirte ao Concello de que non pode escudarse no novo Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) para eludir a execución dalgunhas sentenzas de demolición de edificacións declaradas ilegais.
Tamén fai constar o Supremo que "cando media unha sentenza anulatoria dunha licenza por desconformidade co planeamento, a nova ordenación non deixa sen efecto aquela, senón que seica puidese constituír un suposto de imposibilidade de execución" e advirte que serán nulos de pleno dereito "os actos e disposicións contrarios aos pronunciamentos das sentenzas que se diten coa finalidade de eludir o seu cumprimento", engadindo a continuación que o órgano xurisdiccional a quen corresponde a execución da sentenza declarará a instancia de parte, a nulidade dos actos e disposicións adoptadas.
No mesmo escrito faise constar tamén que "aínda que a administración municipal segue dispondo das súas facultades de ordenación urbanística e, xa que logo, de modificación das determinaciones aplicables, debe, se iso incide sobre actuacións xa declaradas ilegais en sentenza firme, demostrar que a modificación non ten a finalidade de converter o ilegal en legal senón de atender racionalmente ao interese público urbanístico".
Reprocha tamén ao Concello que non procedese a cumprimentar o mandato, tendente á legalización das obras, requirindo á promotora para que no prazo de dous meses solicitase, con proxecto que incluíse a subsanación dos desaxustes, a correspondente licenza".
Respecto da situación creada polo novo Plan Xeral o Supremo advirte que se se redactou buscando evitar a derriba non é unha medida admitida polos tribunais. No entanto, con este recurso o Concello vigués logrou dilatar a situación durante dous anos.

1 comentario:

claudioataturk dixo...

Hagamos historia y refiramonos al año 1993 en que se aprueba un Plan pactando todos los grupos con la dirección del AlCALDE SUSTITUTO de Manuel Soto, CARLOS G. PRINCIPE, y como concejales de urbanismo XESUS COSTAS y DOLORES VILLARINO en Planeamineto.Aquí nace todo el "GURTEL" urbanístico de Vigo y de él se derivan todos los apaños ilegales. En el pacto tienen mucho que ver los Srs. Pablo Comesaña (PP) y el fallecido Agustín Arca, pues con el antes citado Sr. Costas se crea un grupo de arreglo urbanístico de la ciudad. Esto lo conocen perfectamente todos los medios de la época y están las hemerotecas como testimonio.
Los Promotores llegan a manifestar en su revista años despues cuando empieza el problema para la corrupción (nº 39-Noviembre-2005)lo siguiente: " ..la inseguridad jurídica era practicamente absoluta, y los promotores inmobiliarios no podían hacer otra cosa que someterse a las indicaciones que desde el propio Ayuntamiento se le daban, muchas veces ajenas a la ley, para sacar sus proyectos adelante". Precioso.
En el año 1996 ( Faro de Vigo, 26-Octubre,sábado) Pérez Castrillo, luego Alcalde del BNG, refiriendose a que el Concello no recurría la sentencia sobre las Torres de G.Barbón mostraba la " irresponsabilidad por no recurrír y hacía un aparte especial sobre los Aparthoteles de Samíl `por el auto de suspensión de la licencia diciendo " Aquella licencia se dió en el gobierno anterior, cuando hubo que compensar al promotor por el edificio de la Puerta del Sol, destinado a ampliar lo que ahora es Casa da Cultura Galega". Debería explicarse y explicarlo en los Tribunales.
Por cierto que el Club Financiero sigue sin licencia de obras, de apertura ni de nada y en una situación ilegal palmaria, eso sí, con actos y comidas de políticos y las fuerzas " vivas" de la ciudad.
Por ahora basta pues el " GURTEL VIGUES", como he dicho siempre, tiene nombres y apellidos y afecta a políticos, técnicos y muchas personas que con su actuación , por activa o pasiva, han dado lugar a la corrupción urbanística.
Que al día de la fecha aún se intente buscar soluciones ilegales es el colmo de la desfachatez y las sentencias son diáfanas.
Remato. Algunos buscan la solución urbanística de sus ilegalidades en un despacho con mucho nombre y vinculaciones anteriores con el Concello, cuando los afectados, si es cierto que de buena fé tienen el camino que les indican los Tribunales, y es pedír responsabilidades a los que los han engañado para lucrarse economicamente respaldados por una política y unos políticos que ahora están cogidos en sus actuaciones.
El Gurtel amigos y en Vigo como muchos sabían.
Saludos.
Ataturk.