luns, 17 de novembro de 2008

Á MARXE DA LEI

O xuíz certifica que o porto vigués da Guía carece de licenza.
.
O Concello de Vigo mantén aberto o acceso a a mariña a pesar da orde xudicial.
.
O fallo subliña que as instalacións necesitan permiso municipal.
.
O porto deportivo da Lagoa, na Guía, tamén carece de licenza de actividade. A mariña do presidente de Pescanova, Manuel Fernández de Sousa, construír sen licenza de obras e entre ordes de derriba. O Concello de Vigo desestimou en maio de 2006, co porto xa construído e en funcionamento, os permisos de actividade que solicitaban os promotores do proxecto. O xulgado do Contencioso-Administrativo número 1 da cidade acaba de referendar a denegación da licenza.
A asociación Voces polo Litoral de Teis, onde se atopa o porto, presentou no Concello de Vigo unha copia da sentenza e un escrito no que solicita a súa execución ao alcalde, Abel Caballero. Os veciños reclaman ao rexedor que "curse as ordes oportunas e impida exercer as actividades descritas no fallo". Estas son as de servizos de embarcacións deportivas e de recreo -"porto deportivo, atracada, fondeo e estacionamento de embarcacións"- e de "invernaxe e gardería" dos iates.
A sentenza do xulgado vigués desmonta os argumentos da promotora do porto contra a denegación de licenza. Segundo o xuíz, o proxecto non se pode beneficiar da condición de interese xeral do que goza o porto de Vigo, xa que o seu carácter é "lúdico e recreativo". Polo tanto, está "sometido á obtención de licenza urbanística municipal". Tamén rexeita a sentenza, por "absoluta falta de fundamento", a suposta carencia de motivación da resolución impugnada.
A denegación de licenza de actividade baseouse nun informe xurídico que conclúe que o porto construír sen licenza de obras, e que estas "non poden ser legalizadas" ao non existir un planeamento específico na zona. "A falta de autorización da actividade principal impide a autorización da actividade complementaria", engade o informe, referendado polo xuíz.
A pesar das reiteradas sentenzas que declaran a ilegalidade do porto, de 355 prazas, e o uso irregular que os seus responsables realizan dun cortalumes municipal, o porto mantén a actividade e o tráfico pesado segue circulando polo mesmo paso. É a única alternativa á angosta rúa que dá acceso ás instalacións, demasiado estreita para os camións de gran tonelaxe que utilizan as instalacións portuarias. O pasado abril, anunciou que cortaba o camiño. Sete meses despois, o tráfico portuario segue transitando polo cortalumes.
O Ministerio de Medio Ambiente, mentres, permanece á espera de que o concello transfíralle ese camiño para poder executar o paseo marítimo da Guía, para o que ano tras ano consigna unha partida orzamentaria de tres millóns de euros que non executa.
O conflito do porto da Lagoa xorde coa autorización pola Autoridade Portuaria de Vigo, en 1999, do prego de condicións para unha dársena deportiva na zona. Desde un primeiro momento, o Concello opúxose a ese proxecto, entre outras razóns pola ausencia dos accesos necesarios. Pero durante o mandato do PP no Concello de Vigo, o proxecto de Fernández de Sousa utilizou o cortalumes municipal para executar as obras.
A ilegalidade do uso que Estaleiros e Construcións A Lagoa fai do cortalumes está avalada polo Tribunal Superior de Xusticia de Galicia (TSXG), que no principio do ano apoiou un acordo plenario de xaneiro de 2005 que instaba ao goberno local a prohibir o acceso rodado por ese camiño. Aínda que aquel acordo só se fixo efectivo durante unhas poucas semanas, os promotores do porto recorrérono igualmente, para perder en primeira instancia e despois ante o TSXG. Non é a única sentenza contra a mariña de Fernández de Sousa sen executar. Dúas grandes naves levantadas nas instalacións portuarias contan con fallos xudiciais que avalan a súa demolición.

Ningún comentario: