domingo, 19 de xullo de 2009

CRECEMENTO URBANÍSTICO

A presión urbanística obriga a ampliar a subministración de auga en Pontevedra. Sete macrodepósitos e estacións de bombeo paliarán o déficit de abastecemento en oito concellos costeiros

O crecemento urbanístico que experimentou a ría de Pontevedra obrigou a crear un plan específico de abastecemento para todos os municipios da comarca. Pór fin aos déficits da traída no rural de Pontevedra, nos parques industriais e dar servizo a aquelas zonas que carezan de subministración de auga ou cuxo abastecemento é deficiente como consecuencia da superpoblación estival son os principais obxectivos que se atopan detrás do proxecto de mellora da rede de abastecemento dos concellos da ría de Pontevedra.
Así mesmo, tal e como matizou onte Jorge Manríquez, presidente de AcuaNorte, un dos principais problemas que presentan as actuais conducións é a cantidade de auga que se perde, unha cuestión que se paliará en canto comece a funcionar a alternativa presentada onte.
A falta de coñecer as propostas que poidan realizarse desde Pontevedra, Sanxenxo, Poio, Bueu, Marín, Ponte Caldelas e Vilaboa, AcuaNorte contempla unha ampliación da capacidade de abastecemento da actual estación de tratamento de auga potable de Lérez. Isto levará un incremento dos 600 litros por segundo actuais ata os 1.300.
Está previsto que, nesta primeira fase, leve a cabo a execución de varias conducións, así como a construción de sete novos macrodepósitos de almacenamento e de oito estacións de bombeo. En calquera caso, Jorge Marquínez deixou claro que o río Lérez, de onde se captará a auga, non se verá afectado por esta iniciativa, aínda que recordou que «as demandas da ría están recaendo sobre o río e sería conveniente expor algunha alternativa complementaria que permitise que o Lérez, ademais do abastecemento, puidese dispor de seguridade nos seus caudais ambientais».
Para que esta alternativa sexa unha realidade é necesaria un investimento inicial de 37,5 millóns de euros, dos cales a metade son a fondo perdido utilizando fondos europeos, o 25% porao AcuaNorte e recuperarase a 45 anos sen intereses, e a porcentaxe restante sairá dos concellos proporcionalmente á súa implicación na obra.
En total, o custo desta infraestrutura ascenderá a sesenta millóns de euros, aínda que aínda non se dispón dun achegue económico previsto para facer fronte aos 22,5 millóns correspondentes á segunda fase. Manríquez defendeu que o prioritario, nestes momentos, é conseguir que as obras comecen tras os últimos catro anos, consumidos en reunións e negociacións.
Folla de ruta
AcuaNorte e o Ministerio de Medio Ambiente xa planificaron toda unha folla de ruta. Así, espérase que, ao longo do presente mes, os concellos afectados presenten as súas propostas, que serán estudadas polos técnicos para, acto seguido, poder empezar a elaborar a redacción do proxecto construtivo e acurtar os prazos ao máximo: «Estamos no momento de pechar a alternativa que máis nos convén e empezar as obras canto antes».
Os traballos construtivos agárdanse que comecen a principios do próximo ano, mentres que o prazo de execución destes estenderase ao longo dos vinte e catro meses posteriores. Namentres, a poboación costeira segue crecendo.
LA VOZ

Ningún comentario: