martes, 8 de setembro de 2009

O PXOM DA CORUÑA, TEN DEFICIENCIAS DE CALADO

A Xunta ve irreais as previsións de edificación do Plan Xeral coruñés

Medio Ambiente pon en dúbida os desenvolvementos do recinto portuario, as estacións e a Fábrica de Armas

A Secretaría Xeral de Urbanismo da Consellería de Medio Ambiente detectou deficiencias de «calado» no Plan Xeral de Ordenación Municipal da Coruña, que agora o Concello deberá corrixir para continuar coa tramitación. Algunhas das obxeccións afectan, ademais, a zonas pendentes de desenvolvementos importantes, como o recinto portuario, de cuxa urbanización depende o financiamento do porto de punta Langosteira, a Fábrica de Armas ou o espazo das estacións de autobuses e trens, que condicionará a construción da futura estación intermodal.
O informe previo da Xunta pon o acento en tres aspectos. O primeiro é a planificación destas actuacións singulares en zonas con cualificación de sistemas xerais e a súa transformación vinculada a futuros convenios aínda pendentes de formalizar. Neste sentido, a Administración autonómica recorda que esta formulación provoca unha duplicidade na clasificación non permitida pola lexislación e subliña que «os convenios non poden substituír aos plans xerais como instrumentos de ordenación do territorio» e, en todo caso, deberán realizarse a través da correspondente modificación do PXOM.
Case 34.000 vivendas
O segundo capítulo desaprobado polo informe previo refírese á capacidade residencial establecida no plan redactado por Joan Busquets, xa que «non se xustifica axeitadamente á demanda futura de vivendas, senón que se calcula só en función dá ordenación proposta sen ter en conta previsións realistas de incremento dá poboación». Cuéstionase que se tomou como referencia o número de vivendas construídas nun período de gran auxe, entre 1999 e o 2007, cando se levantaron 21.800 pisos. Para o futuro, prevense outros 33.900, dos cales 24.723 denomínanse principais por considerar que se ocuparán. Tomando a cociente estimada polo propio plan de 2,6 habitantes por vivenda, traduciríase nun incremento de máis de 64.000 habitantes.
O terceiro aspecto que cuestiona a Xunta é o estudo económico do plan. O documento de Busquets «contén previsións de financiamento que implican a outras Administracións ou entidades públicas sen a previa acreditación dá súa conformidade».
Ás tres grandes trabas súmanse outras deficiencias, como que o informe de sustentabilidade ambiental non ten en conta o encoro de Meicende para elaborar un mapa de riscos, do mesmo xeito que sucede coa refinería e o oleoduto. Bota en falta tamén unha cartografía clara sobre as zonas acústicas para fixar onde se poden levar a cabo desenvolvementos residenciais ao redor da estación de tren, o aeroporto, a Zapateira e Alfeirán. Nestas dúas últimas zonas, a Xunta pide que se clasifiquen como solo rústico algúns ámbitos, xa que están afectados, total ou parcialmente, pola prohibición de edificar ao estar dentro dos terreos de servidume do aeroporto.

Ningún comentario: