xoves, 30 de decembro de 2010

O AVE, UN ERRO

Pau de Europa ao "proxecto estrela" do Goberno. A rede do AVE está mal deseñada: "trazouse atendendo a intereses políticos", non de transporte e comunicación

A alta velocidade en España está sendo cuestionada en Bruxelas. A Unión Europea sinala que o Goberno planificou a rede do AVE deixando de lado as necesidades de comunicación e transporte, tendo máis en conta outro tipo de cuestións.
Un dos obxectivos prioritarios da UE para o próximo ano é definir a chamada Rede Transeuropea de Transportes. Por este motivo, nas últimas semanas a Comisión estudou os sistemas ferroviarios dos países membros, co fin de deseñar un plan de actuación que consiga conectar por tren todo o continente.
A pesar da mediática inauguración do AVE Madrid-Valencia, presentada polo Goberno como un dos seus grandes logros na presente lexislatura, a impresión que levaron do sistema ferroviario español os observadores da UE non foi tan positiva como cabía esperar.
A Comisión Europea presentou a semana pasada un informe no que cualifica de "erro" a planificación da rede de alta velocidade española. O texto asegura que a rede realizouse en forma radial "atendendo a intereses políticos", en detrimento de a utilidade doutros modelos.
O escrito sostén que o Goberno español esqueceuse do denominado "Corredor do Mediterráneo", un proxecto impulsado polo propio Executivo e que ía conectar Alxeciras coa fronteira de Francia. A UE avalou a iniciativa, ao considerar que podía ser o punto de partida da futura Rede Transeuropea de Transportes.
José Blanco intentou protexer esta liña de alta velocidade ata logo de anunciar o Goberno a necesidade de contraer o gasto público. O ministro presentou un informe no que pedía o atraso doutros proxectos, dando prioridade ao corredor mediterráneo. Con todo, as presións recibidas por algúns presidentes autonómicos provocaron que Zapatero tomase outros camiños.
O exemplo máis claro disto foi a confirmación, por parte do xefe do Executivo, da chegada do AVE a Santander en 2015. Fomento aprazara, "sine die", o proxecto, pero Miguel Angel Revilla ameazou a Zapatero con romper o Goberno entre o Partido Rexionalista e o PSOE en Cantabria, e José Blanco viuse obrigado a cambiar de opinión.
Na UE non alcanzan a comprender por que o 40 por cento das axudas europeas ás infraestruturas españolas foron a parar aos chamados "slines" -pequenas liñas- do AVE de Madrid a Castela-León, A Rioxa, Navarra.
A Comisión Europea tamén mostra desconfianza ao proxecto de alta velocidade que unirá Madrid con Lisboa. Os gravísimos problemas de financiamento de Portugal ameazan con tirar por terra todo o traballo realizado ata o momento, e a Unión ve perigoso investir nunha rede de AVE que está totalmente paralizada.

Ningún comentario: