xoves, 23 de novembro de 2006

A NOVA LEI DO SOLO

-O PP e CIU mantiveron as súas enmendas de devolución ao proxecto de Lei do Solo, mentres o BNG retirou a que presentara tras comprometerse o PSOE a estudar as peculiaridades que ofrecen os pequenos asentamentos urbanos en Galicia. Algúns dos argumentos principais utilizados polos portavoces foron os seguintes:
-Pablo Matos (PP). "A necesaria modificación, agilizando os procedementos de tramitación dos instrumentos de transformación do solo urbanizable en solares aptos para edificar, sobre todo vivenda protexida; a generalización dos instrumentos de xestión que eviten a retención especulativa do solo, como calquera outro instrumento de xestión, son competencias exclusivas das comunidades autónomas".
-"Favorecer ás corporacións locais que poidan constituír e desenvolver os patrimonios públicos de solo non é só unha cuestión urbanística; é sobre todo un problema de financiamento e de reforma da Lei de Facendas Locais. A dinamización do mercado de aluguer, tan necesario para facilitar o acceso á vivenda e moderar o prezo de venda, tampouco é un problema urbanístico, senón de reforma da Lei de Arrendamentos Urbans, da Lei de Enxuiciamento Civil e da Lei Orgánica do Poder Xudicial. Polo tanto, o proxecto de lei non dá resposta aos problemas actuais do sector da vivenda".
-A proposta de reservar o 25% de solo residencial para a vivenda protexida "ademais de que o Estado carece de competencias para establecer esa porcentaxe "é todo menos mova. A inmensa maioría das comunidades autónomas xa a contemplan".
-"Cambia o sistema de cálculo do prezo respeto ao solo urbano, que ata a data establécese segundo o aproveitamento, é dicir, o valor básico de repercusión dos relatorios catastrales. Con este sistema ao Goberno, ás comunidades autónomas, os concellos e os promotores inmobiliarios as expropiaciones vanlles a saír máis baratas, pero é totalmente inxusto que un cidadán teña a mala sorte de que lle pase polo seu terreo unha vía, unha estrada ou unha actuación urbanística e non llo pague realmente ao que vale".
-Francisco Rodríguez (BNG). A de Galicia "é a estrutura complexa e particular dun país vinculada á explotación agraria tradicional". "Se esta lei aplícase literalmente e por encima da legalidad autonómica, da que ninguén dúbida, créanme que nos van a provocar moitísimos problemas". "Non á especulación, non ás edificacions salvaxes, pero si respeto pola estrutura urbana diferenciada do noso país que é distinta da do resto do Estado". "Se todo o núcleo rural actual convértese en rústico, créanme que non facemos un favor ao país nin desde o punto de vista demográfico nin desde o punto de vista cultural".
-Francisco Contreras (PSOE). "Na lei 6 / 1998 o PP argumentóu que era a falta de solo no que facía subir o prezo e estableceu o solo urbanizable como residual. Todos sabemos cal foi o resultado desa filosofía. No periodo 1998-2005, o prezo acumulado da vivenda de nova construción foi do 150%; o incremento do prezo do solo no mesmo periodo foi, segundo o Banco de España, do 500%. Convén recordar que na década 1990-2000, en España urbanizáronse 170.384 hectáreas, un 25% de todo o urbanizado en toda a nosa historia anterior". "Este proxecto, afastado dos tecnicismos do dereito urbanístico, pretende converterse nunha lei de solo, non nunha lei urbanística, e por iso fálase exclusivamente de situacións básicas, diferenciando entre solo rural e solo urbanizado".
-En resposta á acusación do PP de que a maioría das comunidades autónomas teñen reserva para solo residencial, o portavoz socialista lanzou un reto: "Baleares ten o cero por cen de reservas; a rexión de Murcia ten o 10% de reserva, e a Comunidade Valenciana ten na lei o cero por cen. Se lles parece que esa cantidade é ridícula, nós estamos dispostos a incrementala, seguramente co seu apoio, do 25% ao 30%". "Vostedes din que é ridículo; xa veremos se de verdade queren resolver o problema".

Ningún comentario: