luns, 26 de outubro de 2009

A COMPETENCIA É BOA PARA FARO DE VIGO

Tras tomar posesión da alcaldía, Caballero fixo declaración pública de bens. Na ocasión, Corina Porro manifestou que iso lle daba igual, que ela, escrupulosa coas leis, prefería cumprir con aquela que non a obriga a expor o seu patrimonio á curiosidade do público que vota.
Trátase dunha significativa diferenza entre Abel Caballero e Corina Porro.
Con todo, na súa confrontación política e persoal si que coinciden en algo: o uso e malgaste de fondos públicos, sexan municipais ou do porto, con absoluto desprezo cara ás necesidades os cidadáns e en beneficio das súas respectivas posicións e carreiras políticas.
O sorprendente é que non todos os vigueses escandalízanse. Están tan afeitos a que o diñeiro dilapídese dese xeito que despois moitos - un 60% en 2007 - acoden ás urnas e votan á unha, ao outro ou ata ao de máis alá. Cando non merecen nin un dos pasos ata o colexio electoral.
FARO DE VIGO O GRAN BENEFICIADO
O diario de Prensa Ibérica (Grupo Moll) inventou unha moi produtiva fórmula máis aló da información ao seu xeito. Compórtase como unha diaria e lucrativo valo publicitario, desas que varían o seu contido. No seu caso, alternando dúas mensaxes, hoxe o de Corina mañá o de Caballero. Ou viceversa.
Co pulso que sosteñen ambos, cos diñeiros procedentes da Autoridade Portuaria e do Concello, o Faro de Moll está paliando con éxito o evidente descenso de publicidade nas súas páxinas.
Que o porto de Vigo anúnciese en Vigo en lugar de utilizar eses recursos para promocionarse no exterior, ten tela mariñeira. Aínda que tamén hai que se trata dunha perversión que non inventou a Porro, nin moito menos. Fíxoo, de forma igual de abusiva, Caballero . E en menor medida os anteriores, coa matizable excepción de Julio Pedrosa, quen, como consecuencia, sufriu unha dura campaña do Faro.
Non só iso: como represalia aos lóxicos recortes publicitarios de Pedrosa, Faro de Vigo causou un tremendo dano a Vigo, á súa actividade industrial e portuaria, contribuíndo decisivamente á paralización das obras de ampliación dos peiraos do Areal.
OS SILENCIOS DO FARO
A cambio dos grandes anuncios de páxina e outras fórmulas propagandísticas, Faro de Vigo ofrece tanto a Corina como a Caballero ampla cobertura dos seus actos e programas. Evidentemente, sen tomar partido. Procurando manter un equilibrio que fai supor que as substanciosas, millonarias contribucións que chegan á súa caixa desde a Alcaldía e a Autoridade Portuaria teñen un monto similar. En ocasións, o xornal ata estimula a competencia entre ambos, o que inmediatamente se traduce en maiores achegas.
Pero ese xornal tan decano e peculiar non se limita a publicar con gran alarde tipográfico os supostos logros dos seus campións económicos. Tan importantes son para Perly como para Abel os seus clamorosos silencios. O Faro nunca mencionará, por exemplo, o sospeitoso incremento de patrimonio de Corina Porro. Nin comentará que Caballero, moi conscientemente, rodéase dun mediocre equipo de mediocres baixiños. Para aparecer na foto máis destacado.
O Faro cobra pola propaganda, a cobertura en positivo e os silencios ou apagamentos informativos.
EMPRESA FORÁNEA QUE EXPLOTA VIGO
Grazas á súa función de valo publicitario política, recorrendo tamén ao "pressing" se fai falta, o diario que leva o nome de Vigo na súa cabeceira é, probablemente, o máis rendible dos dezaoito que, repartidos por España, forman parte do grupo editorial Prensa Ibérica.
Un grupo editorial que atopou na cidade de Vigo a súa mellor vaca leiteira. Que ordeña a conciencia mediante as eficaces directrices que aplican xestores chegados de fóra. Concretamente da Nova España, de Oviedo, que esa é a procedencia dos seus directores.
Seguramente por iso, logo de tantos anos, Prensa Ibérica descabalgou da dirección xeral do Faro a Ceferino de Blas, no seu momento tamén procedente de Asturias. Porque De Blas, tras décadas de residencia na nosa cidade, e a pesar das súas resistencias, converteuse nun vigués. O que non interesaba ao grupo, xa que a defensa dos intereses de Vigo por encima doutros criterios podía pór en cuestión a rendibilidade do xornal.
X.L. EIRAS-Vigoempresa.com

Ningún comentario: