xoves, 30 de setembro de 2010

A REDE DE AEROPORTOS EN ESPAÑA

Unha vez máis, o anuncio de incremento das taxas aéreas pon de manifesto a incapacidade do Goberno para realizar unha ordenación do territorio adecuada a nivel estatal. É un feito coñecido que a existencia de 48 aeródromos no territorio nacional é unha mostra clara de ineficiencia económica; dentro da rede aeroportuaria hai aeroportos que non son rendibles e as súas perdas deben ser sufragadas por un mecanismo de compensación cos ingresos dos outros.
Ademais, esta situación sobre a que non se toma acción ten efectos negativos en dous sentidos: primeiro, non cumpren coas directrices da Unión Europea na materia que recomendan que os gastos de explotación de cada aeroporto atópense equilibrados para garantir a súa viabilidade económica; segundo, desencadean guerras pola captación de voos, as mesmas que poden ter dous ámbitos de actuación dentro das propias Comunidades Autónomas como poida ser o caso de Galicia ou Cataluña -recordemos as declaracións de Mas sobre o aeroporto de Barcelona con respecto a Xirona e Reus- ou ben entre as propias Comunidades Autónomas como Asturias, Cantabria e Galicia.
En definitiva, a proposta do Goberno nos seus Orzamentos Xerais do Estado, lonxe de fomentar, valla a redundancia dado que sae do propio Ministerio de Fomento, a primeira industria nacional que é o turismo a través de prezos competitivos, recorre á solución fácil de subir as taxas naqueles aeroportos con volume de negocio, sen encarar o problema estrutural dunha reordenación e peche daqueles aeroportos que non son rendibles.

Ningún comentario: