martes, 23 de agosto de 2011

ORGANOS DE GOBERNO

Hai autonomías que queren devolver a súas competencias ao Estado e que sexa o ministerio oficial o que se encargue de xestionar a materia. Paréceme unha boa idea e vén a demostrar o que xa se sabía: que non eran necesarias no Reino tantas comunidades autónomas.
Por exemplo, Murcia que ten as mesmas atribucións que Galicia para a mesma poboación que na provincia da Coruña. A saber: Parlamento, tribunal superior, valedor, consellos e toda a maquinaria burocrática oficial. Isto si que é falta de austeridade, ao igual que se estivese unida a Albacete. A pouco que calquera ser galaico lle dea por viaxar por esas terras soleadas de alén do Padornelo daranse conta de que cunha Castela chega e sobra.
O discurso de devolver competencias en Galicia non deixa de ser baldío, porque mandar de volta o que non se ten carece de sentido. Se ben haberá que bote en falta as viaxes a Madrid da época franquista, a maioría galaica está contenta con ir de caza, pesca ou captura a San Caetano, sempre se regresa co maleteiro cheo de euros ou de boas promesas ou de cheques en branco. Entre nós ben nos entendemos, sen estar a enredar cun funcionario de Almendralejo nun rexistro ministerial da capital do Reino.
Pero se de aforrar na pesada administración autonómica galaica se trata, aínda hai por onde aplicar a tesoira de podar ou a moderna desbrozadora. Poñamos algúns exemplos. A institución do Valedor non se sabe moi ben para que serve se ninguén lle fai caso e a sociedade non recorre a el para nada.
Como proba, non hai que ver máis que as súas memorias anuais que non deixan de ser listados de queixas de veciños por ruídos, deslindes e similares. Nada que calquera programa radiofónico non recolla pola noite ou os domingos pola mañá e como as palabras as leva o vento, así mesmo se perden as queixas do valedor, que só ocupan un anaco na biblioteca da Cidade da Cultura.
Outro ente abstracto autonómico é o Consello de Contas. Presenta informes do gasto e malgasto dos concellos, da Xunta e do sursum corda sen saber moi ben para que. Ademais de render informes anuais sobre orzamentos de tres anos atrás e declarar en rebeldía contable a quince ou trinta concellos, pouco máis sabemos del. Outro volume pagado por todos que pasará ao lixo ou a un andel.
A listaxe de órganos de goberno e asesoramento da Xunta é extenso. Como curiosidade, todos están contemplados no Estatuto de por aquí, aínda que outras competencias, que serían máis proveitosas para a vida galaica, non están transferidas. Vai no interese, primeiro cobrar e despois gobernar.

3 comentarios:

UN INDIGNADO dixo...

No soy de derechas, ni conservadora, ni nada que se le parezca, incluso la izquierda actual me parece obsoleta y retrograda, creo que la sociedad debería cambiar el modelo y avanzar un paso dejando atrás el siglo pasado y sus reivindicaciones para buscar una nueva conciencia social en todos nosotros.
No necesitamos izquierdas que digan defendernos ni derechas que nos ataquen.
Necesitamos un amplio concepto de sociedad humana.
Pero desde hace mucho tiempo vengo observando que las CCAA no son mas que otro despilfarro mas de la política española y otros subterfugio mas de divide y vencerás.
España no es tan grande ni necesariamente tan diferente en sus necesidades sociales y se puede ejercer la política perfectamente a nivel estatal, aunque sin necesidad de centrar todo en Madrid.
Sería mucho mas eficaz y barato tener los ministerios con sus sedes en diferentes provincias, es decir descentralizados que toda esta parafernalia actual que solo favorece la corrupción.

UN VIGUES dixo...

La sanidad, educacion, politica fiscal y economica, nunca debieron salir de las manos del estado... nunca a las autonomias debieron transferirse algunas competencias.. a propósito de la abultada deuda, el descontrol del déficit y el caos actual es monumental tras las elecciones. La situación es tan extrema, que hay quien plantea una reconducción de la estructura territorial del Estado para convertirlo en algo menos costoso y más racional. Dicen ya abiertamente algunos presidentes periféricos que son partidarios de devolver competencias al Estado, para que se gestionen de manera conjunta desde la Administración central. No me parece mala idea. esta idea seria estupenda se llevase acabo.. Algo habrá que hacer en ese sentido, pues el actual modelo es muy costoso y hace muy complicado tomar decisiones conjuntas, y pone claramente en peligro la unidad de mercado...Hacer 17 servicios regionales de Salud, con 17 políticas de compra de medicamentos, gestión de centros, tarjetas sanitarias, sistemas informáticos y todo lo demás, no sólo es más caro desde el punto de vista de la gestión de compras, sino que además es caótico porque se fomenta la desigualdad en las prestaciones entre comunidades. Y lo mismo que en Sanidad sucede en Educación o en Justicia, hacienda, materias donde la gestión con criterios mínimamente uniformes se echa en falta a diario.

Anónimo dixo...

ALIBABA Y LOS 40.000 LADRONES
Es que lo de las autonomías fue siempre un cachondeo de la transición para que los derechones tragaran sin dar el coñazo, aunque y a pesar de todo llegó el 23F de1981.
Las únicas autonomías son las históricas, lo demás son cuentos chinos para cuatro ignorantes nacionalistas (españoles).
Que todas las CC AA devuelvan sus transferencias, que se controle desde el estado central. Que sólo queden las autonomías que debieron ser y así todos tan contentos.
Pero no vale devolver sólo una parte, TODAS las autonomías (es decir todas de todas) a devolver TODO lo transferido, no sólo Educación y Sanidad (son hasta graciosos...).
Ya basta de arruinar al estado, devolución de todo lo robado por las instituciones corruptas. No a las autonomías sin sentido, nido de ladrones y corruptos. Todo controlado desde el Estado, pero todo todo.