sábado, 7 de xullo de 2012

COMO NOS ANOS 30

Grecia e España parécense nalgúns aspectos históricos que afectan a súa capacidade para ser parte integral de Europa. Durante séculos foron culturas que fixeron fronte á invasión islámica , é dicir, atopábanse na fronteira do mundo europeo. Son Ao-Andalus e Bizancio, medio europeas aos ollos dos seus parentes europeos.
Cando España perdeu a hexemonía en Europa fai dous séculos converteuse nun pais sen rumbo. Agora que por fin alcanzaran certa estabilidade económica e democrática esquecer algo, para que che respecten necesitas poder militar.
Non se equivocan cando din que o que lles fan a España non llo farían a Alemaña ou a Gran Bretaña, ambas as nacións preocupáronse por non perder certa relevancia no concerto geopolíticamente falando. Por que o diñeiro non dura pero as pistolas mandan. España ten unha importancia estratéxica pola xeografía, pero parece que se lles esqueceu fai moito esa vantaxe. Prefiren seguir vivindo nun mundo onde os acepten polas boas, a ver que día a Francia ou a Alemaña ocórreselles miralos con seriedade. Ademáis ten outra vantaxe que non se quere aproveitar, a súa vinculación cultural cun mercado con moito potencial: latinoamérica.
Pero outra vez a súa curta visión fainos cegos. Mentres sigan vendo aos latinoamericanos como antigas colonias na súa idea de que o mundo é como no século XVI dividido entre razas cristiás e bárbaros indios xamais verán ese potencial. Só Gran Bretaña soubo aproveitar ás súas colonias formando o Commonwealth , e iso axudoulle a seguir investindo o seu diñeiro en ex-colonias como a costa Chinesa ou a India .
Os españois van a América Latina a investir en turismo e non se que outras pequeñeces. Por iso deixaron de ser unha potencia fai moito por seguir coas súas receitas medievais de ver o mundo coma se nunca cambiase, vivindo de prestado en lugar de aforrar e investir o seu diñeiro, parécense ás aduanas de Sevilla no século XVI: ¿de que lle serviu tanta riqueza a España se o diñeiro foi a parar a Holanda e a Gran Bretaña?... ¿de que lle serviu os seus anos de bonanza a España desde os 80's se agora todo o seu diñeiro ira a parar a mans de inversionistas alemáns, ingleses e norteamericanos?... non aprenderon da historia e volvérona a facer ... felicidades España... só quédalles o seu estúpido orgullo de señoritos vindos a menos... ¿verdade Sr. Rajoy?

2 comentarios:

A.R.C. dixo...

Y nos decían con la mayor desfachatez e ignorancia que una vez pasasen las elecciones griegas los mercados "entenderían" ese voto por Europa emitido por esa nación,con lo cual nuestro diferencial con el bono alemán iría cayendo poco a poco. Vuelvo a decirlo:IGNORANTES, INSOLVENTES, INCAPACES. España va camino del rescate como nación y no solo su sistema financiero por una razón que es muy sencilla de ver: los mercados NO ven a este pais CAPAZ de devolver toda la deuda e intereses que se acumulan y la no generación de valor suficiente para hacerlo. Estamos a las puertas del desastre y estos payasos que nos gobiernan son incapaces de verlo. ¡QUE DIOS( o quien sea ) NOS PILLE CONFASADOS!

Anónimo dixo...

Albert Einstein decía: "No podemos resolver problemas usando el mismo tipo de pensamiento, que usamos cuando los creamos."
Es paradójico como los problemas de un sistema económico que requiere que el Estado no intervenga, sea salvado por los propios gobiernos.
Como siempre, a los ciudadanos nos toca pagar facturas por cosas que no hemos comprado. La prueba palpable y evidente del criminal sistema que tenemos es, el empobrecimiento general de los ciudadanos en todo el mundo, que no resuelve la causa de eliminar el bucle de la deuda del estado que origina el problema y cambiar el sistema caducado causantes del mal.
El problema de la deuda, es sólo una parte visible del problema real. Es como el invisible y letal cáncer, porque sin la enorme deuda que tenemos, no hubiéramos crecido en los últimos 20 años, porque el poder adquisitivo de los trabajadores no alcanzaba para absorber la producción, y si la producción no se absorbe, el PIB decrece. La cuestión es que hay gente que ha ganado mucho dinero, vendiendo productos que se compraban con deuda, y retirando esos ahorros a paraísos fiscales. El verdadero problema es que la renta de los consumidores, trabajadores, ha bajado, y una mayor parte del pastel ha ido al propietario de los medios de producción.
Este sistema que tenemos ha permitido que una minoría se haya llevado todos los beneficios y excedentes generados de la inmensa mayoría de los ciudadanos, sino fuera por este sistema ilegítimo y discriminatorio que tenemos, no estaríamos en grave crisis todo el mundo, pues simplemente estaríamos en equilibrio sin deudas.
Pero hay más: lo más grave que no se dice y se oculta es, la ruina humana de más de 200 millones de parados, 500 millones de familias en situación de pobreza, millones de autónomos y empresarios arruinados, empresas desaparecidas, bancos en quiebra y aumento sideral de las deudas, recortes de servicios y prestaciones de protección sociales.