martes, 7 de xuño de 2011

A ECONOMÍA MERGULLADA REPRESENTA O 23,7% DO PIB

Segundo un estudo de catro profesores da Universidade Rei Juan Carlos para a Fundación das Caixas de Aforros (Funcas), a actividade económica oculta aos controis do Estado pasou de representar en torno ao 12,5% do PIB entre os anos 1980-1985 a niveis de entre o 20 e o 23,7% entre 2005 e 2008, segundo utilícense estimacións baseadas en termos monetarios, consumo de enerxía ou un mestura de diversos indicadores. Os profesores Arrazola, Hevía, Mauleón e Sánchez conclúen sinalando que entre 1980 e 2008, os últimos trinta anos, a economía oficial hase máis que duplicado, a economía oculta multiplicouse por catro.
Presión fiscal
¿A que obedece este incremento? Sen ningún xénero de dúbidas a motivos fiscais. A elevación da presión fiscal incentivou as actividades á marxe dos controis oficiais. Así, a comezos dos oitenta, os ingresos en concepto de impostos supuñan o 24,59% do Produto Interior Bruto. No seguinte lustro e coincidindo coa entrada de España no entón Mercado Común Europeo, a presión fiscal superou a barreira do 30%. Entre 2005 e 2008, último período estudado por Funcas, o nivel situouse no 35,66%. A pregunta é inmediata: e se non existise ao economía mergullada? A presión fiscal baixaría, Máis de catro puntos porcentuais (ata o 27,03%, segundo os autores do informe.
A última conclusión do estudo refírese ao emprego que está traballando lonxe do control do Estado. Supondo que a produtividade aparente da economía oficial e da mergullada sexa a mesma, Funcas estima para o período 1980-2008 un número de empregos medios de 2,5 millóns de persoas. O máis importante, con todo é a súa evolución. Entre 1980-1984 a economía informal ocupaba segundo as estimacións dos autores a 1,4 millóns de traballadores; entre 2006 e 2008 emprega a máis de 4 millóns.

2 comentarios:

Don Vito dixo...

¿A alguno de ustedes les ha condonado deudas la Hacienda Pública, la Tesorería de la Seguridad Social?¿Conocen a alguien al que le haya prescrito alguna deuda tributaria?

¿Ha solicitado cuantiosas compensaciones de IVA o ha hecho alguna operación inmobiliaria de la que la Hacienda Pública no haya detectado para revisarla al alza?

¿Han tenido incrementos patrimoniales de los que Hacienda no se haya percatado?

¿Ha pedido alguna subvención o ayuda en que no le hayan pedido documentación hasta de la talla de ropa interior que usa?

Parece que a muchos políticos en ejercicio les toca la loteria todos los días y ninguno de esos dos organismos del Estado les piden explicaciones.

¿Han oido hablar de los "Expedientes negros" de Hacienda?

Ignoro si son comunes en otras CC AA, pero en Galicia, desde la ascensión al poder del Sr. Habichuela, Mr. Bean (antes conocido como Feijoo) son muy corrientes.

Las instrucciones recibidas por altos funcionarios de Facenda parecen ser que hay que actuar con todo el rigor de la Ley contra el deudor, salvo las excepciones de esos "Expedientes Negros" (¿quienes serán los agraciados?).

¿Podría algun funcionario filtrar esos expedientes a Wikileaks, por favor? El sufrido pagano se lo agradecería.

UN DEMÓCRATA dixo...

Me parece que es precisamente el modelo económico neoliberal el que proporciona el terreno adecuado para que surja esta economía sumergida, o economía informal. Las circunstancias sociales injustas y deplorables, por un lado, y las oportunidades o espacios que se crean para la especulación, la usura y la explotación por parte otros, son consecuencia de la falta de control y rigor de los gobiernos sobre los mercados, las instituciones, el cumplimiento de las leyes, etc,. Luego, la economía informal es la consecuencia natural del modelo económico neoliberal, que empuja a este estilo de actividades, que surjen como alternativa, y aunque, en muchos casos puede ser censurada por constituir y haber implicado actos criminales en su ejecución; en otros muchos casos es mas bien cuestión de supervivencia, cuestión de "buscárselas". Mencionemos como algunos factores que empujan a esto los injustos sistemas tributarios y el consiguiente pillaje, despilfarro y mal uso de los mismos por parte de los gobiernos que, por un lado denuncian este tipo de actividades, y por otro son cómplices y lacayos del sistema neoliberal. El dinero recaudado de los impuestos rara vez se utiliza para el bien común. También podemos mencionar la tortuosa burocracia que tiene que pasar el pequeño empresario, junto a la escasez de incentivos.